Divendres 17 de juliol de 2009, a les 22,00 h, CLASSICISME ORQUESTRAL amb l’Orquestra Camera Musicae, dirigida per Tomàs Grau, Cati Alzamora, concertino i Miriam Farré clarinet.
Fundada l’any 2006, neix en el marc de la companyia d’òpera que porta el mateix nom, per participar en les representacions operístiques. A partir del març de l’any 2007, l’OCM col•labora en dos projectes simfònico-corals: el Rèquiem de Fauré (amb la Coral Verge del Camí de Cambrils, el Cor Ciutat de Reus i la Coral Renaixença de Sant Boi de Llobregat) i el Glòria de Vivaldi (amb la Coral Augusta de Tarragona). Seguint amb l’evolució natural de l’orquestra, el setembre del 2007 l’OCM es presenta al públic en solitari. Després de treballar durant dos anys per produccions, l’OCM organitza la seva pròpia temporada de concerts estable des del curs 2008-09, intentant compaginar el repertori clàssic amb la descoberta de noves obres i nous compositors. L’OCM ha gaudit d’una gran rebuda per part del públic català, i ja ha estat seleccionada per participar al Festival Internacional de Sabadell, al Festival Internacional de Cambrils, al MusicFestival de Vila-seca, al Festival Felip Pedrell de Tortosa i al Festival del Baix Penedès de Segur de Calafell. A més a més, ha tocat en sales de concert com l’Auditori AXA de Barcelona, l’Auditori Pau Casals d’El Vendrell, l’Auditori Josep Carreras de Vila-seca, l’Auditori Felip Pedrell de Tortosa, el Teatre Fortuny de Reus i el Teatre Auditori de Salou. Des de l’inici de l’orquestra el director musical és Tomàs Grau, amb qui l’OCM està realitzant la integral dels Concerts de Brandenburg de Johann Sebastian Bach i dels Divertiments de Salzburg de Wolfgang Amadeus Mozart. Des de la temporada de concerts 2008-09, el pianista i compositor Albert Guinovart és l’artista resident de l’OCM.
Dissabte 18 de juliol de 2009, a les 22,00 h, ESPERIT DE CUBA A VILA-SECA. Boleros amb Elizabeth de Gracia, veu i Lázara López (Cachao), piano.
Elisabeth de Gracia. Anomenada també la Dama del Bolero, la cantant cubana Elisabeth de Gracia té una sòlida formació musical que depassa àmpliament la música popular. Graduada a l’Instituto Superior de Artes de l’Havana, entitat en què va ser professora durant alguns anys, Elisabeth de Gracia ha ofert actuacions arreu d’Europa, Iberoamèrica i Àsia. Ha realitzat nombroses actuacions, algunes de les quals han estat enregistrades i retransmeses per televisió a diversos països. Ha estat guardonada en diversos països per la seva labor artística. De la seva activitat com a cantant els especialistes n’han destacat l’afinació, la dicció, el registre vocal i el domini de l’escena, a més d’una expressivitat que la converteix en una de les millors intèrprets de boleros de l’actualitat.
Redacció TT - 15/07/2009 - 13:37h