El Nàstic empata un partit que hauria d'haver resolt a la primera part
Tot i això, l'empat (0-0) fa justícia als mèrits del Las Palmas a la segona meitat
Els 4.983 espectadors que s'han congregat aquesta tarda al Nou Estadi han tingut l'oportunitat de presenciar la millor i la pitjor versió del seu equip en 90'.
El primer temps ha començat amb un Nàstic endolladíssim, que presentava les novetats de Mingo al lateral esquerre substituint al sancionat Raül Fuster i la titularitat per banda dreta del jove Álvaro Rey. Les noves incorporacions Bergantiños i Viguera han ocupat un lloc del doble pivot i la mitja punta respectivament. La circulació de pilota ha tingut un ritme alt i Morán i Viguera, per la zona central, i un inspirat Álvaro Rey per banda dreta han aportat un cabal de joc molt considerable. En els primers quinze minuts l'equip s'hauria d'haver posat per davant amb oportunitats clares de Morán, Viguera i Rey i en el minut 12 una d'aquestes oportunitats ha acabat amb unes mans a dintre de l'àrea del Las Palmas que el col•legiat no ha xiulat.
Per la seva banda, el Las Palmas es veia completament superat i els seus dos jugadors de més qualitat, Javi Guerrero i Jorge, eren perfectament anul•lats pel doble pivot format per Bergantiños i Seoane que han realitzat una primera part impecable.
Les oportunitats s'anaven repetint per part del Gimnàstic, amb un Rubén Navarro del tot desafortunat, i no hagués estat cap exageració que el marcador al descans hagués lluït un 3 a 0.
Alguna cosa ha degut succeir a la mitja part, doncs el Gimnàstic ha entrat al camp amb un ritme baixíssim i Las Palmas, amb un joc molt directe, ha anat guanyant metres al partit, fins al punt que al quart d'hora de la segona els canvis al Gimnàstic es feien del tot imprescindibles. No obstant, Oliva ha estat molt desafortunat amb el primer canvi, substituint a Álvaro Rey per un ineficaç Gerardo i els jugadors del Las Palmas, amb un Quiroga molt actiu han anat agafant protagonisme. Ja al minut 80 i amb l'equip completament desfondat, ha debutat Tuni substituint a Seoane. El mallorquí ha estat completament inèdit mentre que el centre del camp del Nàstic s'ha acabat de trencar. Ha estat aleshores quan en els darrers 10 minuts el Las Palmas ha perdonat la vida al Gimnàstic, en especial el davanter Quiroga, que ha disposat de tres ocasions claríssimes, en una de les quals el porter Rubén Pérez ha estat providencial.
El Gimnàstic ha demostrat que jugant com a la primera meitat la salvació és segura, que jugant com a la segona meitat el descens és inevitable i que, tot i la millora que han suposat alguns reforços, el problema del gol no ha estat pas resolt en la finestra de compres de l'hivern, i que, de no haver-hi cap novetat de darrera hora, aquest problema s'arrossegarà fins al final de la temporada.
Gimnàstic de Tarragona
Rubén Pérez, Bergantiños, Mingo (groga 36’), Sergio Díaz, Medina, Moran, Rubén Navarro (Powel 82’), Mairata, Seoane (Tuni 80’), Viguera i Álvaro Rey (Gerardo 58’).
UD Las Palmas
Barbosa, Ruyman, Samuel, Josico (Juanpe 89’), Mauro Quiroga, Jorge, Pedro Vega (groga 37’, Sergio Suárez 45’, groga 51’), Aythami (groga 46’), Javi Guerrero (D.González 73’), Quero i Lequi.
Col•legiat
Ontanaya López Astillero auxiliat per Ortega Nájera i Rodríguez Sánchez.
Joan Miquel Carrillo - 29/01/2011 - 20:57h