La Generalitat ha incentivat amb prop d’1 MEUR el sector turístic del Camp de Tarragona aquest 2008
Amb el pla d’ajudes s’han realitzat 78 actuacions que van des de la creació d’albergs a la senyalització de rutes de senderisme
  
El Departament d’Innovació, Universitats i Empresa ha presentat aquest divendres, les actuacions que s’han portat a terme al 2008 amb el Pla de Desenvolupament Turístic (PLADETUR), que va destinar prop d’un milió d’euros a incentivar el turisme al Camp de Tarragona.

El Pla, destinat a incentivar empreses privades i estaments públics del sector turístic, ha atorgat ajudes a un total de 78 expedients, el que representa el 15% del total de Catalunya, una dada que augmenta en un 69% als expedients incentivats al 2007, que en va ser 46.

Per cada milió d’euros d’incentius repercuteix en el sector en 6 milions d’euros d’inversió. Aquest 2008 la inversió generada al Camp de Tarragona ha estat de 6 milions d’euros.

Els incentius es divideixen en vuit eixos d’actuació. El primer respon a millorar l’accessibilitat en els establiments turístics, un segon en la creació i reforma d’establiments d’allotjament turístic. Un tercer eix va adreçat al foment d’ofertes d’oci complementàries a l’allotjament i la gastronomia com per exemple les rutes de senderisme. També s’ha incidit en la incorporació de noves tecnologies com és el cas de la creació de pàgines web per facilitar la informació a l’usuari. S’han modernitzat Oficines de turisme i s’han configurat nous productes com la Targeta Card per fer visites guiades a la ciutat de Tarragona, la creació d’albergs a les zones que cobreix el camí de Sant Jaume entre Tarragona i Lleida, o el centre d’interpretació turístic de tortugues a Marçà. I finalment, el darrer eix respon a la realització de projectes de senyalització d’itineraris rurals per part dels consells comarcals.

En 15 dies es presentaran les noves línies estratègiques marcades per aquest 2009 i els incentius que s’atorgaran al Camp de Tarragona, que normalment correspon al 10% del que es destinarà a Catalunya dependent de la tipologia de sol•licituds que hi hagi. En aquest cas, a Catalunya es destinaran 6,5 milions d’euros, dels quals aproximadament 650 mil correspondrien al Camp de Tarragona, tot i que fins d’aquí uns dies no serà oficial.

Un dels objectius d’aquest 2009 es potenciar les rutes nacionals del camí de Sant Jaume i la creació d’una oferta turística més àmplia.
Pili Domínguez - 27/02/2009 - 13:24h
Comentari eliminat
27/02/2009
22:10
Aquest comentari ha estat eliminat per incomplir les normes d'ús
tiet
27/02/2009
22:10
El que ha de fer la Generalitat és posar en marxa el teatre romá, la necroposi etc, si aquests monuments fossin a Barna serien l'HOST.......
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - C/ Pla de la Seu, 7, 43003 Tarragona
Tel. 977 22 28 64 - 977 21 50 35 - Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat