L’estació del Camp de Tarragona suspèn en accessibilitat i aparcament
Segons un estudi, el perfil del viatger és una persona de mitjana edat amb alts estudis que viatja principalment a Madrid per motius laborals i negocis
  
Amb l’objectiu de posar en valor l’estació del Camp de Tarragona per conèixer les mancances i actuacions necessàries des del territori pel seu bon desenvolupament socioeconòmic, la Cambra de Tarragona juntament amb el Consell Comarcal del Tarragonès han portat a terme un estudi, amb el suport tècnic de la Universitat de Lleida – amb 10 anys d’experiència fent recerca sobre l’Alta Velocitat- i la col•laboració de Renfe, sobre les característiques del viatger que fa servir l’estació i l’opinió que li mereix. De mitjana 1.400 viatgers fan ús de l’estació i la mostra representa el 10% del total de viatgers amb origen o destí l’estació del Camp de Tarragona en una enquesta realitzada del 8 al 15 de febrer de 2010, un període sense estacionalitat. Entrant en les valoracions, el millor considerat pels usuaris són les instal•lacions, la comoditat i la rapidesa del servei i on l’estació suspèn és en l’accessibilitat viària, l’oferta de transport públic i l’aparcament. Respecte l’últim punt, els usuaris que van en cotxe ho consideren una qüestió conflictiva perquè al 40% no li resulta fàcil trobar plaça i acaba aparcant a les vies d’accés.

A banda, el perfil d’usuari és un persones de 25 a 60 anys d’edat (83% dels enquestats), amb alts estudis i que desenvolupen tasques de responsabilitat i viatgen per motius laborals i de negocis. Un 80% dels enquestats utilitza l’AVE i el 20% l’Avant. El volum de passatgers de cap de setmana representa el 20-25% dels setmanals en el cas de l’AVE i el 10-15% en el cas de l’Avant. La principal destinació dels viatgers que pugen a l’estació de Perafort és Madrid en un 51,6% i Barcelona un 23,6%. Cal destacar també que la freqüència de viatges és relativament baixa, els més abundants són els que utilitzen els serveis vàries vegades al mes. Pel que fa al temps mitjà del trajecte d’accés fins a l’estació és de 25 minuts i des de l’estació al destí de 27 minuts, la majoria (un 80%) realitza el viatge fins l’estació en vehicle privat i els passatgers que arriben fan servir taxi o cotxe llogat. A banda de la província de Tarragona, l’àrea d’on provenen els viatgers també abasta des de llevant (Vilafranca i Vilanova i la Geltrú), a ponent fins Vinaròs. Així ho ha explicat, Jordi Cáceres, director del Gabinet d’Estudis de la Cambra.

Segons Carme Bellet, responsable de l’estudi de la Universitat de Lleida, els resultats encara són genèrics i s’ha d’acabar de segmentar el perfil però les dades no sorprenen i confirmen les intuïcions que ja tenien. Tal i com ha explicat, el perfil obtingut a partir de les 1.117 enquestes, és el freqüent en els primers anys de vida de la infraestructura. “L’Experiència diu que amb els anys el servei passa a diversificar-se quant a usuaris”, ha afirmat Bellet. La responsable de l’estudi també ha considerat que si es realitza l’enquesta a l’estiu com es té previst, es podrà comprovar el pes de l’oci i el turisme en les motius dels viatges. Bellet també ha destacat que al període estival és la de Perafort l’única estació que no baixa en nombre de viatgers.

Les solucions que veu Bellet al problema d’accessibilitat és en primer lloc la millora de les infraestructures viàries i en segon lloc la possibilitat que el transport públic sigui protagonista del servei i pugui copsar un nombre de viatgers important. Atenent a la dispersió dels nuclis habitats el servei hauria de ser plurimunicipal.

Per la seva part, tant Albert Abelló, president de la Cambra, com Eudald Roca, president del Consell Comarcal del Tarragonès, han manifestat que estan realitzant els estudis amb molt rigor per poder millorar les condicions de l’estació. Abelló ha destacat que des de la inauguració no s’ha produït cap millora en l’accessibilitat, “és qüestió d’Adif i de Foment”.

Finalment, el director del Gabinet d’Estudis de la Cambra, ha advertit que estem en un procés de canvi ferroviari important. “En 29 mesos tindrem la nova estació del corredor del Mediterrani al sud de l’aeroport de Reus, i també es començarà a liberalitzar el sector, per tant no només operarà Adif i el tren s’aturarà a les estacions on hi hagi demanda”.
Pili Domínguez - 15/04/2010 - 12:54h
govern ruc
19/04/2010
09:55
És una estació que no fa d'estació.
Naranjito
15/04/2010
17:26
Y después de verle los cojones dice que es macho
T.F.
15/04/2010
14:50
¿Problemas de accesibilidad y aparcamiento?¿qué me dice?¿de verdad?
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - C/ Pla de la Seu, 7, 43003 Tarragona
Tel. 977 22 28 64 - 977 21 50 35 - Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat