Les Terres de l’Ebre es consoliden com a destinació de relax familiar
L’element més valorat pels visitants en la seva estada a les Terres de l’Ebre ha estat l’ambient natural, seguit de l’amabilitat de la població
  
Per quart any consecutiu el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona a les Terres de l’Ebre ha realitzat, de la mà de l’Observatori de la Fundació d'Estudis Turístics Costa Daurada, l’estudi sobre les característiques de la demanda turística allotjada durant aquest passat estiu a les Terres de l’Ebre. Aquest 2009 l’estudi presenta novetats com ara l’explotació dels resultats referents a variables noves que pretenen aprofundir en el significat i imatge que el turista té de la destinació.

L’estudi, com altres anys, versa sobre turistes que van pernoctar en hotels, càmpings i establiments de turisme rural de les Terres de l’Ebre amb estada mínima d’una nit durant el període de juny a setembre del present any. El 70,6% de les enquestes corresponen a municipis costaners i el 29,4% a municipis interiors de Terres de l’Ebre.

A l’igual que el passat 2008, el perfil predominant de visitant que rep el nostre territori són turistes amb edats compreses entre els 35 i 44 anys, provinents de Catalunya, arribats amb vehicle propi i que viatgen amb família (nens de 0 a 5 anys).

Perfil: turisme familiar de mitjana edat
Pel que fa al grup d’edats l’estudi reflecteix un lleuger envelliment del perfil. Tot i que el 38,1% dels turistes arribats aquest estiu a les Terres de l’Ebre corresponen al grup d’edat de 35 a 44 anys i que el segment de 25 a 34 anys representa el 21,6% dels turistes, el grup de 45 a 54 anys augmenta fins a situar-se en un 21,9% de la demanda. El seu lloc de residència habitual segueix la tendència a la caiguda de l’Estat Espanyol, que un any més descendeix fins situar-se en un 26%. En canvi, el turisme estranger augmenta fins al 26,1% i el català es manté en un 46,5%. Si tenim en compte el lloc d’origen dels visitants espanyols, es consolida la presència d’aragonesos i valencians davant la tendència a la baixa de Navarra.

Pel que fa als visitants vinguts de fora, es detecta una considerable alça dels mercats alemany, anglès i italià, encara que França segueix ocupant el primer lloc de procedència dels turistes estrangers que visiten les Terres de l’Ebre. Cal destacar que, per primer cop, es detalla la procedència dels visitants catalans, sent amb un 37,1% els barcelonins els que ocupen el primer lloc seguits de tarragonins amb un 7,4%.

Visitar les Terres de l’Ebre amb motivació cultural (14,5%), visitar-la perquè agrada la zona (11,6%) i triar el destí per passar les vacances han estat els principals motius que han atret als nostres visitants. El visitant amb família i nens segueix sent majoritari, tot i que s’aprecia l’augment dels grups d’edat més elevada.

Internet, el major reclam
Com a nou element introduït a l’estudi podem fer esment al mitjà pel qual descobriren l’existència de les Terres de l’Ebre els turistes que ens visiten per primer cop. Internet, amb un 59,9%, seguit de la televisió o la ràdio (35,3%) i oficines nacionals de turisme (30,3%) són les principals fonts a través de les que descobriren la destinació.

Pel que fa al mitjà de transport, es manté l’accés amb vehicle propi amb un 89,9%. Les principals activitats realitzades segueixen sent el relax i el descans i la platja, seguida de passejar amb un fort augment. El nou apartat dedicat a les visites realitzades durant l’estada a les Terres de l’Ebre conclou que el Delta de l’Ebre, seguit de Tortosa i els Ports, són les destinacions més visitades pels turistes allotjats en hotels, càmpings i establiments de turisme rural.

Natura, benestar i l’amabilitat de la població
Quant a la valoració de la destinació l’element més valorat pels visitants en la seva estada a les Terres de l’Ebre ha estat l’ambient natural, seguit de l’amabilitat de la població. Com a novetat, aquest 2009 s’ha inclòs un apartat dedicat a la qualitat de la restauració ebrenca, obtenint una puntuació de 4,1 sobre 5, sent la qualitat, l’atenció al client i el restaurant en general els aspectes millor valorats. També s’ha introduït una secció que detalla que la cerca de benestar és un dels principals objectius dels visitants (38,6%), seguit de la tranquil•litat (14,1%) i de la bellesa de l’indret (10,1%).

Augmenta la despesa per persona
Finalment, cal subratllar el canvi ocorregut en la classe social dels nostres visitants, amb un augment del 19% de la classe social mitjana i alta en detriment de la classe mitjana, la mitjana baixa i la baixa, i amb el conseqüent augment de la despesa mitjana per persona.

El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona a les Terres de l’Ebre farà arribar aquest estudi a totes les oficines de turisme de la zona, així com als membres del Consell de Marca per tal que puguin fer ús d’aquesta informació i adequar les seves accions de promoció en un futur.
Redacció TT - 03/02/2010 - 12:37h
Una gran frase
04/02/2010
08:16
La feina mal feta te les fronteres al Camp de Tarragona
ebre el cabalós
03/02/2010
21:14
La Vegueria de Tortosa no és res més que la quinta província que no es va arribar a fer mai, no tinc res contra aquesta gent, al contrari conec la Terra Alta i he viatjat per l'Ebre i m'encanten les Terres de l'Ebre i m'encanta com parlen.
Magineta
03/02/2010
15:24
Perfecte, doncs tots els que treballen al Camp de Tarragona i vinguin de les Terres de l'Ebre que vagin desfilant cap allà i no hauran de desplaçar-se per relaxar-se del tot!!! Camp de Tarragona dels Tarragona i Reus els que no siguin d'aqui fora!!!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat