Davant la proposta municipal referida a les noves línies d’actuació de l’àrea de Cultura, ICV Tarragona considera decebedor el document ja que recull diversos llocs comuns en la matèria però sense l’estructura d’un veritable pla cultural, ni un calendari d’actuacions ni assignacions pressupostàries que permetin avaluar l’abast de les propostes dels actuals gestors de la ciutat. Segons informen des de la formació ecosocialista mitjançant un comunicat, “ens trobem davant d’una simple declaració d’intencions elaborada sense la participació dels col•lectius artístics i culturals tarragonins i d’esquena a les necessitats i aspiracions dels ciutadans i les ciutadanes”.
Tenint en compte aquesta consideració, ICV reclama urgentment l’aplicació d’un pla d’equipaments culturals, on es determinin els objectius a llarg termini i l’assignació de mitjans per assolir-los. També demanen un centre de creació i art contemporani, que consideren és una promesa encara no duta a terme i que hauria d’esdevenir l’autèntic motor cultural de la ciutat. Pel que fa a les inversions, consideren necessari que s’incrementin ja que Tarragona està molt per sota de nuclis de població similars en matèria d’inversió cultural per habitant. A més, per evitar que la ciutat deixa de perdre els sector creatius que posseeix, exigeixen que es doni suport als col•lectius culturals.
La portaveu d’ICV a Tarragona, Arga Sentís, ha indicat que el pla de l’Ajuntament “s'ha fet sense comptar amb la gent de la cultura i això és molt greu en un Ajuntament que diu que aposta per la participació. Si la participació és desitjable en qualsevol àmbit, en temes culturals és imprescindible per una simple qüestió pràctica. A més, ignorar el sector és símptoma també d'un altre dels problemes: s'apunta més al consum cultural que no pas a la creació. El document presentat no passa de ser un recull d'actuacions inconnexes amb la candidatura de capitalitat cultural com a cirereta. No hi ha una anàlisi prèvia de mancances i necessitats, ni de potencialitats i oportunitats, no prioritza, no marca terminis, no parla de pressupost, no hi ha una previsió d'objectius. És sorprenent i decebedor”.
Redacció TT - 24/11/2009 - 10:49h
T.F.
25/11/2009
11:35
¿Las mezquitas son cultura?¿En qué quedamos?¿Queremos o no queremos?
Antonio Matamoros
24/11/2009
21:10
A por una ciudad con políticos honestos e inteligentes, qué sepan administrar bien, qué cuiden y mimen las inquietudes de los vecinos, qué no mientan, qué lo que prometen si pueden que lo cumplan, qué respeten las opiniones del ciudadano y que por ser político no subirse a la Parra y querer ser más que los demás. Joan Aregio futuro alcalde de Tarragona.