Les entitats tarragonines volen un compromís real vers la cultura per part del consistori
L’Ajuntament presenta al Metropol les línies d’actuació de l’àrea de Cultura per la ciutat
  
Imatge de l'acte de dilluns amb la presentació del manifest cultural
La tarda d’aquest dimecres va tenir lloc al Teatre Metropol la trobada de l’Alcalde Josep Fèlix Ballesteros, la regidora de Cultura Carme Crespo i la de Patrimoni, Rosa Rossell, amb els prop de 150 representants de les diverses entitats culturals de la nostra ciutat per tractar la situació de la Cultura, amb tot el seu abast, a Tarragona. Ha estat una trobada llarga que ha permès establir un debat directe entre el món cultural i l’administració, després que aquest dilluns les entitats presentessin un manifest comú per reclamar una nova política cultural a la ciutat. Tot i que l’Alcalde ha volgut deixar clar que la reunió no era una reacció al manifest ja que estava pactada d’abans, sí que ha dit que aquest estava perjudicant a la Candidatura tarragonina de 2016.

La regidora Carme Crespo va estar l’encarregada d’explicar el nou model cultural amb el pla d’equipaments que ha elaborat l’àrea de Cultura del consistori pel 2010-2011, i que es va fer públic el mes de novembre passat, unes línies de treball que tenen com objectius prioritaris fomentar la iniciativa privada i la coordinació amb les entitats i programadors de l’oferta cultural, així com l’acostament de la cultura al ciutadà, el foment de la creació i la projecció exterior de la cultura de Tarragona. Segons l’Alcalde, és un model que aposta decididament per la cultura i que respon als prop de 20 anys d’endarreriment en aquest àmbit a la ciutat.

El debat que va sorgir en acabar la presentació va donar veu a les demandes i crítiques per part del món cultural. Les crítiques més destacades van girar entorn l’escassa programació teatral, d’exposicions i el fi de la programació d’Anima’t, així com la manca de projecció de la cultura a casa nostra. Entre les demandes destaca la d’oferir programació d’òpera, donar ajudes a les companyies joves de teatre, tenir més en compte a les entitats “modestes” que fa temps que estan en marxa i la creació d’un Consell de les Arts.

Ballesteros va remarcar que es vol aconseguir una estratègia comuna per la ciutat, defugint de la pràctica de donar subvencions a les entitats de forma individual i va anunciar la creació de comissions de treball per a cada àmbit cultural amb l’assessorament dels propis membres de les entitats culturals.
Redacció TT - 14/01/2010 - 10:55h
aeiou
14/01/2010
20:18
A Tarragona només valoren les pedres i la química, la cultura no fa peles! Molta sort i gràcies a tots aquells/es que us "mulleu" per la ciutat, però sabeu tan bé com ho sabem tots que no servirà absolutament de res. El dia que no els donguin la candidatura dels Jocs del Mediterrani em faré un fart de riure. Ara, els equipaments pels "pijos" ja estarán fets. Mentrestant, aneu posant multes per pagar les obres... Dèiem del sr. Nadal, però tots els polítics són iguals. Als ciutadans que els bombin, i encara tenen la cara de dir que aquest manifest fará mal a les candidatures, sí home! Però "pam pam a l'esquena i au va vés i no m'emprenyis" No sé com ho aguantem tot això... Tarragona fa pudor!
Demian
14/01/2010
13:48
La cultura per el que se la treballi!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - C/ Pla de la Seu, 7, 43003 Tarragona
Tel. 977 22 28 64 - 977 21 50 35 - Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat