El Col.lectiu de Cuina La Ràpita - Delta de l’Ebre s’ha presentat a Fitur 2010
El recent creat Col•lectiu de Cuina La Ràpita - Delta de l'Ebre, s’ha presentat, el passat dijous, dia 21, a Fitur 2010, la Fira Internacional de Turisme, celebrada a Madrid. El Col•lectiu, impulsat per la regidoria de Turisme de Sant Carles de la Ràpita neix amb l'objectiu de promoure de forma conjunta les dues principals activitats econòmiques d'aquest municipi de les Terres de l’Ebre: el turisme i la gastronomia.
El Col•lectiu agrupa a 15 restauradores de Sant Carles de la Ràpita (Casa Ramon-Marines, Miami Can Pons, Varadero, l’Alberg, Bon Marisc, Mar de Foc, Llansola, Can Batiste, Casa Albert, Mary Luz, Can Victor, Les Palmeres, Juanito Platja, Can Mañà, i Les Algues) i 14 productors agroalimentarios de les Terres de l’Ebre. A l'entrar a formar part de la plataforma gastronòmica dels Col•lectius de Cuina de Catalunya, la idea és fomentar noves estratègies de promoció per a donar a conèixer els principals valors gastronòmics d'una terra de bon tros potencial.
La presentació, que va tenir lloc en el estand de Turisme de Catalunya, la va fer la regidora de Turisme de Sant Carles de la Ràpita, Rosa Anglés, acompanyada d’un bon nombre dels membres del Col•lectiu i, seguidament es va oferir als assistents una degustació de llagostins.
Les Terres de l’Ebre en general, i Sant Carles de la Ràpita especialment, són terres riques en tot tipus de productes naturals, tant del mar com de la terra. En ple Parc Natural del Delta, una de les zones humides més importants i extenses d'Europa, es conreen diferents varietats d'arrossos i espècies de mol•luscs com els musclos i les ostres o crustacis com les gambes o els llagostins estan molt presents. Cap a l'interior, es poden trobar grans extensions dedicades al cultiu de cítrics, camps de vinyes i oliveres mil•lenàries presents en la zona des de temps remots, dels quals s'extreu oli d'oliva verge i gran varietat de vins de reconegut prestigi. Amb tot, en la gastronomia local estan molt presents tot tipus d'arrossos cuinats de diverses maneres.
El marisc i el peix fresc són també grans protagonistes, destacant en gran manera algunes espècies com els llagostins, els caragols, els llobarros o les anguiles. Això, unit a l'entorn natural únic en conjunt, conformen en conjunta una gran oportunitat de practicar el Slow Food, un moviment cada vegada més universal i estès. Els Col•lectius de Cuina de Catalunya són una iniciativa pionera a Espanya que agrupa als restaurants catalans segons la zona on se situen. Aquestes agrupacions es distingeixen per oferir una cuina de qualitat i de proximitat, arrelada al territori, i són una bona mostra de la varietat d'estils culinaris existents a Catalunya. Aquests col•lectius agrupen a més de 200 restaurants catalans, i conten amb el suport de Turisme de Catalunya.
Oficina Municipal de Turisme.- Plaça Carles III, 13. 43540 Sant Carles de la Ràpita. Tel.: 977 744 624. www.cuinalarapita.com
Fèlix Llovell - 29/01/2010 - 11:47h