0 comentaris
08:54
Compartir    Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a facebook.com Comparteix aquesta notícia a Twitter.com
Nou servei regular de tràfic d’agroalimentaris per ferrocarril des del Port a la Terminal Intermodal de Monzón
  
El Port de Tarragona ha iniciat un servei regular de tràfic d’agroalimentaris per ferrocarril amb destinació a la Terminal Intermodal de Monzón (AgroTIM). Després de la prova pilot que es va dur a terme el juny de 2017, el passat mes de desembre va sortir el primer tren de la instal•lació portuària tarragonina amb destinació a Monzón. El passat 4 de gener va sortir el segon tren i el dia 11 va sortir el tercer. Amb aquest nou servei, cada dimecres sortirà un comboi del Port de Tarragona amb destinació a Monzón, que arribarà els dijous a la terminal aragonesa. El ferrocarril, que comença el seu recorregut després de carregar la mercaderia a les sitges del Moll d’Aragó, porta 700 t per viatge i està operat per Renfe Mercaderies.

El primer port sec d’agroalimentari
Aquesta és la primera experiència de posada en marxa d’un servei multimodal ferroviari agroalimentari. El nou servei regular és molt important per al Port de Tarragona perquè suposa introduir el ferrocarril en uns tràfics en què la infraestructura tarragonina és líder per arribar a la seva zona d’influència. Gràcies a la col•laboració amb AgroTIM, la instal•lació tarragonina aconsegueix optimitzar i millorar la cadena logística en llocs i per productes estratègics, facilitant la fluïdesa i l’eficiència de la cadena logística agroalimentària.

Cal destacar, a més, que el Port de Tarragona treballa amb la Terminal Intermodal de Monzón per a possibles acords de futur i aconseguir així poder establir el primer port sec agroalimentari en el seu hinterland o àrea d’influència.

La zona de la vall de l’Ebre a la província d’Osca té una producció màxima de 3.4 milions de caps de porcí. Les explotacions ramaderes estan properes a la zona on s’ubica AgroTIM i, per aquesta raó, també s’ubiquen allí importants empreses de producció de pinsos. La matèria primera per a aquesta producció prové, sobretot, del Port de Tarragona i de França.

Les relacions comercials entre el Port de Tarragona i l’Aragó són molt estretes. A través de la instal•lació portuària s’importen cereals, carbó, pasta de paper i productes refinats que són transportats per a l’ús de les empreses aragoneses. Paral•lelament, el Port de Tarragona és la infraestructura que utilitzen aquestes empreses per a l’exportació de productes siderúrgics, vehicles, animals vius, fruites en contenidor i mercaderia general en contenidor.

Primer port a la conca mediterrània de productes agroalimentaris
El moviment de productes agroalimentaris és un dels més destacats al Port de Tarragona, tant pel seu volum, uns 5 M de tones anuals de mitjana, com per les importants instal•lacions i repercussió econòmica a la zona.

L’alta especialització portuària en el tràfic d’agroalimentaris facilita que al Port de Tarragona es treballi amb una àmplia varietat de productes i subproductes d’aquest sector (més de 70), motiu pel qual el nostre Port està situat en una posició molt destacada respecte a la resta de ports europeus.
Redacció TT - 18/01/2018 - 08:54h
Encara no hi ha comentaris. Sigues el primer a escriure'n un!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat