Comencen les rebaixes d'hivern amb descomptes de fins al 70% en alguns casos
  
Després de la ressaca de les festes, aquest dimarts s’ha donat el tret de sortida a les rebaixes d’hivern, que s’allargaran fins el dia 6 de març. Els descomptes aniran des del 30% fins al 70% en la major part dels comerços.

Els botiguers confien que el període que s’inicia de rebaixes i que es perllongarà durant dos mesos pugui ajudar a salvar una temporada nadalenca en la que les vendes han baixat considerablement.

Cal afegir també que molts comerços disposen de menys estoc que en campanyes anteriors ja que durant el Nadal molts comerciants van aplicar rebaixes per incentivar les vendes en el període festiu.

Malgrat això, les rebaixes són un atractiu pels ciutadans i les botigues confien en poder donar sortida a un gruix important de l’estoc acumulat.

Prèviament a l’inici del període legal de rebaixes, l’Agència Catalana del Consum, dóna una sèrie de consells pràctics:

Comprar en època de rebaixes

De cara a la campanya de rebaixes d’hivern que comença el 7 de gener i finalitza el 6 de març (ambdós inclosos), l’Agència Catalana del Consum recorda que fer rebaixes és una decisió de cada comerciant, el qual també en decideix la durada que consideri adient dins d’aquests períodes estacionals.

L’ Agència Catalana del Consum recomana a les persones consumidores i usuàries seguir els consells següents:

• Gaudiu de les rebaixes de manera responsable.
• Compareu els preus. El preu rebaixat ha de constar sempre al costat del preu no rebaixat, tant a l’aparador com a l’interior de l’establiment. Es pot substituir aquesta informació pel percentatge de reducció de preus en cada bé o servei.
• Examineu el producte, que ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que té a preu no rebaixat i que no ha de tenir defectes.
• Diferencieu entre les vendes de rebaixes i altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals com ara les vendes en liquidació, les vendes de saldos i les ofertes. Els productes rebaixats han d’estar diferenciats de la resta.
• Comproveu si l’establiment admet les targetes de crèdit com a forma de pagament habitual. Si és així, també ha d’admetre aquest sistema en període de rebaixes.
• Llegiu detingudament les etiquetes, les instruccions d’ús i les característiques del producte.
• Pregunteu al comerciant per la possibilitat de canviar el producte i les condicions en què es pot fer aquest canvi. L’establiment no té l’obligació de canviar un producte que està en perfecte estat, a menys que ho anunciï.
• Demaneu i conserveu totes les factures o els tiquets de compra, ja que són la vostra garantia i els podeu necessitar en cas de reclamació.
• La publicitat és vinculant i podeu exigir-ne el compliment, per tant, guardeu la publicitat del producte juntament amb les seves característiques, les instruccions, els catàlegs comercials...
• Quan compreu un producte, si teniu alguna incidència, reclameu a l'empresa que us l'ha venut i que té fins a 1 mes per contestar.
• Els establiments comercials disposen de fulls oficials de reclamació/denúncia.
• És una garantia escollir una empresa adherida al sistema arbitral de consum.
Redacció TT - 07/01/2020 - 17:24h
black days
09/01/2020
13:15
Les que faltaven.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat