0 comentaris
14:09
Compartir    Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a facebook.com Comparteix aquesta notícia a Twitter.com
L’OMIC inicia la campanya “Aquestes festes compra amb confiança”
  
La conselleria d’Empreses, Formació, Ocupació i Consum posa en marxa una campanya de Nadal per promoure el consum responsable durant aquestes festes i donar a conèixer els serveis que ofereix l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor.

“Aquestes festes compra amb confiança. L’OMIC t’informa i t’assessora. Passa-ho!” és el lema de la campanya que té un doble objectiu; per una banda, informar i formar als consumidors sobre els seus drets però també sobre els seus deures i, pel l’altra, donar confiança als consumidors respecte al comerç de la ciutat.

En total s’han editat 20.000 fulletons i 1.000 cartells que es distribuiran als comerços i equipaments municipals de la ciutat i que recullen una sèrie de recomanacions a tenir en compte a l’hora d’adquirir un producte o servei.

L’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor és un servei municipal d’atenció directa i gratuïta. La seva funció és assessorar, informar i formar sobre els drets i obligacions dels ciutadans com a consumidors i/o usuaris.

L'OMIC de l'Ajuntament de Tarragona, mitjançant l'atenció personalitzada als consumidors, ja sigui de manera presencial, telefònica o per correu electrònic, té com a finalitat proporcionar assessorament i informació per a cada consulta indicant les possibles alternatives per a la resolució dels conflictes sorgits amb els establiments i/o comerços. També efectua la recepció i la gestió de les reclamacions, denúncies i queixes que presenten els consumidors, així com portant a terme les mediacions de consum possibles d’acord amb cada cas concret. A més, es facilita als ciutadans documentació gràfica (fulletons, tríptics...) de les diverses campanyes d’informació i orientació als consumidors, que es realitzen tant a nivell municipal, com autonòmic i estatal.

En l’últim any l’OMIC de l’Ajuntament de Tarragona, com a primera fase d’una actuació global, ha ampliat el seu equip i ha reestructurat els seus serveis per adaptar-se a les demandes dels consumidors tarragonins. Ja que tal i com explica la consellera d’Empreses, Formació, Ocupació i Consum, Dolors Herrera: “el perfil d’usuaris s’ha ampliat, en aquests últims anys els joves i els homes s’han sumat a les dones que eren, històricament, qui més utilitzava aquest servei municipal”. Herrera afegeix que: “les demandes d’informació en aquest últim any també han augmentat, ja que el consumidor ha prés una més acurada posició de responsabilitat i dóna més valor als seus diners i exigeix que els comerciants, comerços i serveis donin el mateix valor”.

L’habitatge tant de compra com lloguer, els serveis financers, la telefonia fixa i mòbil i les garanties dels productes són els temes principals que concentren la major part de les consultes rebudes a l’OMIC durant el primer trimestre de 2008.

A dia d’avui, de les 540 entrevistes personalitzades realitzades i de les 282 consultes per correu electrònic resoltes, els principals temes es classifiquen de la següent manera:

Habitatge (compra – lloguer) 14%

Telefonia fixa 9.62%

Garanties dels productes 9.25%

Serveis financers 6.66%

Serveis a domicili (obres-reparacions, etc) 5.5%

Vehicles compra-lloguer 4.81%

Telefonia mòbil 4.07%

La resta es reparteix en menor percentatge en: assegurances, ensenyament no reglat, compres per Internet, llum, gas, reparacions de vehicles, transport aeri i agències de viatges, entre d’altres.

Telèfon i fax: 977 29 61 19
Adreça: Plaça de la Font, 1
Correu electrònic: omic@tarragona.cat
Redacció TT - 25/11/2008 - 14:09h
Encara no hi ha comentaris. Sigues el primer a escriure'n un!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat