Mou-te presenta una alternativa al tercer fil
  
Fotografia tottarragona (Albert Saludes)
L’Associació ciutadana no s’ha estat de dir la seva al voltant del debat ferroviari en el que està immers la ciutat de Tarragona; i ho ha fet reivindicant la seva proposta de By-pass curt que, segons expliquen, presenta novetats respecte la primera que van plantejar:

"La diferència amb anteriors ocasions és que inclou també una proposta per a mercaderies com alternativa al tercer fil que reivindica el Port, i que ha estat qüestionat pel PP en funció de la seva problemàtica provisionalitat.

La nostra proposta no afecta en absolut la Façana Marítima ja que començant pel sud de la CAMPSA (actual CLH) puja junt a la llera del riu fins a la línia de l’AVE actual, just en un punt on també discorre l’anomenada línia Reus – Roda, definitivament destinada a mercaderies (a partir de la seva rehabilitació).

Totes les institucions i partits polítics als que hem acudit a presentar la idea ens han rebut amb interès i cordialitat.

La resposta, quan n’hi ha hagut, ha estat sempre positiva. El fet que passatgers i mercaderies comparteixin vies, (no horaris), en un tram curt com és el proposat de tan sols 5,5 km, pot facilitar la seva viabilitat per l’economia que representa.

La premsa ha volgut remarcar el canvi de plantejament envers l’estació que això suposa, però només cal veure el fracàs de l’estació de La Secuita enfront l’extraordinari creixement de viatgers d’aquesta línia d’AVE entre Lleida (estació al centre de la ciutat) i Barcelona (estació al centre de la ciutat).

Hem dit molt cops que la intermodalitat ferrocarril – avió, única virtut de l’estació del sud de l’aeroport, només serveix a viatgers que vagin o vinguin de Barcelona. La veritable intermodalitat comença pels vianants i això només s’aconsegueix posant els trens on hi ha la demanda i no a l’inrevés.

L’oportunitat de sumar esforços amb l’Autoritat Portuària en un interès comú, cal aprofitar-la. Creiem que és el moment. També és el moment d’aconseguir una proposta unitària per part de totes les forces polítiques i civils de la nostra ciutat. En aquest sentit no ens podem permetre ni una fissura. Si arribem a l’objectiu no dubteu que aquest és el sistema: fer pinya per tots els temes que afecten Tarragona, com a ciutat i com a capital territorial".

El contingut del dossier sencer en aquest enllaç.
Redacció TT - 09/03/2012 - 11:41h
tinc un dubte
12/03/2012
10:05
De tantes opcions que han sorgit, em pregunto: s'en farà alguna? Quin dia?
Joan Miquel Carrillo
11/03/2012
20:31
Sr. ferroviari, no perseveri en l'error. Parlem-ne del bypass curt per viatgers, oblidem-ho per a mercaderies perquè el que no pot ser no pot ser. Rebi una cordial salutació.
ferroviari
11/03/2012
20:15
Sr. Carrillo:
Gràcies pel seu aclariment. He consultat la documentació indicada. Pero segueixo pensant que la solució es factible, al menys dins de la seva provisionalitat. Si el tram amb problemes és el de Martorell a Castellbisbal com vosté indica, són 2-3 Km de fàcil (o curta) solució. Un problema similar el deurien tenir per a la sortida de mercaderies del port de BCN i be que el van solucionar.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat