68 MEUR europeus per al canvi a ample europeu del tram Castellbisbal -Vilaseca
  
La Unió Europea cofinançarà amb un import total de més de 72 milions d'euros del programa Xarxa Transeuropea de Transport (TEN-T, per les seves sigles angleses) dos projectes per planificar i dur a terme el canvi d'ample de via que millori la interoperabilitat del corredor ferroviari mediterrani a Espanya. Un cop finalitzats, ambdós projectes permetran la interoperabilitat del tren d'alta velocitat a la Península Ibérica (projecte prioritari nº 19 del programa TEN-T).

El primer projecte, seleccionat mitjançant la convocatòria multianual de 2012 del programa TEN-T, disposarà de 4,8 milions d'euros per realitzar la primera fase dels estudis. Els ferrocarrils espanyols fan servir l'ample de via ibèric, que fa que els trens espanyols no puguin circular per França ni per la resta d'Europa, on predomina l'ample europeu estàndard UIC. Adaptar la xarxa ferroviària espanyola a l'ample europeu és una qüestió de vital importància.

Aquests estudis consistiran en el disseny final de la implantació de l'ample de via UIC en el tram que va del nus de Castellbisbal (Barcelona) a Múrcia. Aquest tram, inclòs en el projecte prioritari nº 19, tindrà 340 km de via doble i 230 km de via única.

Un cop finalitzats els estudis es podran començar les obres.

El segon projecte, que també ha rebut el suport del programa multianual TEN-T per un import de 68,1 milions d'euros, consisteix en obres per implantar l'ample de via UIC en una part de la xarxa ferroviària. El tram afectat, que també forma part del projecte prioritari nº 19, està situat entre el nus de Castellbisbal i el de Vilaseca. Es tracta de fer les adaptacions necessàries en les instal•lacions i en els elements de la línia perquè hi puguin circular trens de 750 m de llarg en amples de via mixtos ibèrics i UIC. Aquestes adaptacions es faran en 90 km de via doble i en 7 km de via única per permetre l'accés al Port de Tarragona amb ample de via UIC.

Aquest projecte permetrà la interoperabilitat i la intermodalitat de la xarxa ferroviària espanyola i farà que el transport ferroviari sigui més econòmic per als operadors comercials.

Totes dues iniciatives seran supervisades per l'Agència Executiva de la Xarxa Transeuropea de Transport (TEN-T) i es finalitzaran al 2014 i al 2015 respectivament.
Redacció TT - 17/10/2013 - 14:37h
Jaume
18/10/2013
08:30
Ara anar al nostre Balco a tocar ferro, tindrem un altre atractiu, podrem veure trens de mercaderies de 750 metres de largada, no totom ho pot veure amb la magnifica prespectiva des-de dalt. De pas di en peta algo eliminaran uns cuans catalans.
clar
17/10/2013
16:22
el de mercaderies.
quin embolic
17/10/2013
15:19
Però, quin és el corredor mediterrani finalment? L'embotit ibèric?
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat