Llum verda a la nova instal•lació de l'estació intermodal de mercaderies promoguda per BASF
  
Fotografia d'arxiu
L’empresa BASF, ubicada al Polígon de la Gran Indústria, és, juntament amb Mercabarna, l’única amb més de 60 hectàrees de superfície que no té actualment connexió directe amb una línia de ferrocarril. És per això que la companyia va sol•licitar al Departament de TES que impulsés el planejament urbanístic per implantar una terminal intermodal de mercaderies en una àrea situada entre els municipis de la Canonja i Reus.

El PDU de delimitació va ser aprovat inicialment el passat mes de juliol i després es va sotmetre a informació pública. Ara ha rebut la seva aprovació provisional, una vegada incorporades les prescripcions que s’han estimat. Una vegada el Pla sigui vist per la Comissió de Política Territorial i d’Urbanisme de Catalunya, serà aprovat definitivament pel conseller de Territori i Sostenibilitat.

Sortida ferroviària del Polígon de la Gran Indústria

La terminal que impulsa BASF beneficiarà també a altres indústries del mateix polígon, d’entre 20 i 50 hectàrees de superfície, que també manquen d’aquesta sortida ferroviària per a les seves mercaderies. Cal tenir en compte que el 25% de la producció petroquímica de l’estat espanyol té el seu origen al polígon tarragoní.

El Pla d’infraestructures del transport de Catalunya (PITC) té com a objectiu assolir una quota de trànsit de mercaderies per ferrocarril del 10% l’any 2026. Per aconseguir-ho, estableix una relació de plataformes logístiques i terminals d’iniciativa pública que es consideren estratègiques preveu que es complementin amb les que desenvolupi la iniciativa privada a través dels mecanismes urbanístics existents.

Els terrenys on es construirà l’estació intermodal, a més, estan qualificats de sòl urbà i el Pla territorial del "Camp de Tarragona" considera el Polígon de la Gran Indústria com a àrea especialitzada d’ús industrial i/o logístic.

Capacitat per a 65.000 contenidors anuals

Els terrenys on es construirà aquesta infraestructura són paral•lels a la línia ferroviària de Renfe Madrid-Portbou per Barcelona i també a la via del futur Corredor Mediterrani.

El PDU integra i coordina les actuacions territorials, ferroviàries i viàries necessàries per fer realitat la central intermodal. Així, per exemple, inclou una reserva de sòl per connectar la terminal de BASF amb el Corredor. Igualment, el Pla contempla la millora de les connexions del Polígon petroquímic sud amb la carretera N-340, un nou apartador ferroviari i zones logístiques i equipaments.

El projecte bàsic preveu una capacitat de vuit trens diaris amb capacitat per moure 530 contenidors de mercaderies classificades i 675 no classificades.
Redacció TT - 19/11/2013 - 12:38h
jo
19/11/2013
20:13
Eeeeeeh, peperos aqui ni ha uns que aposten per Catalunya. I així tots.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat