La 'Pdf.Camp' alerta que els trens llançadora poden acabar amb la connexió directa entre Tarragona i Barcelona
  
Fotografia de TotTarragona (Albert Saludes)
Després que el passat divendres, 21 de febrer, l’Alcalde de Tarragona anunciés un acord amb Adif-Renfe per a la posada en marxa de trens llançadora entre l’estació de Tarragona i l’estació del Camp de Tarragona, la Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat (Pdf.Camp) ha manifestat:

El tren dièsel llançadora entre Perafort i Tarragona no resol les mancances ferroviàries del "Camp de Tarragona" i pot ser una maniobra de distracció

"La connexió proposada amb tren dièsel ofereix molt pocs avantatges reals per a l’usuari i pretén consolidar l'estació de Perafort com a únic accés del Camp de Tarragona al Corredor Mediterrani i als regionals d'alta velocitat.

En absència d’altres actuacions, condemna a Tarragona a accedir al Corredor Mediterrani amb un servei no directe i a la resta del Camp de Tarragona a anar per carretera a la inaccessible estació de Perafort.

La pdf.camp adverteix que la proposta de connexió pot ser una maniobra de distracció per no executar d’una vegada per totes les inversions que havien generat consens al territori i que permetien tant disposar de trens regionals de qualitat a les estacions urbanes del Camp de Tarragona com mantenir la parada de l'Euromed a Tarragona ciutat.

La pdf.camp es reafirma en la solució de la connexió de l’Arboç, que permet disposar de trens directes a totes les estacions urbanes del Camp de Tarragona i amb els temps de recorregut compromesos per la Generalitat (Sants-Tarragona en 45 minuts i Sants-Reus en 60 minuts).

La Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat (pdf.camp ) considera que la proposta de connexió ferroviària entre Tarragona i Perafort no representa cap avenç substancial en l’assoliment d’un servei ferroviari adequat per a les poblacions del Camp, i demana que l’alcalde Ballesteros centri les seves gestions en l’assoliment de la connexió de l’Arboç, una proposta de millora real i efectiva que compta amb el consens de diferents ajuntament, cambres de comerç, associacions de veïns i ens econòmics del territori.

La pdf.camp fa notar que cas en cas que s’executés la connexió Tarragona/Perafort sense cap altra actuació, la ciutat de Tarragona restaria condemnada a un servei no directe i de baixa freqüència. La pèrdua de temps que representa el transbordament a Perafort faria que el temps de recorregut fins a Barcelona fos pràcticament igual al temps de recorregut dels regionals actuals, però amb un preu molt més elevat. L’ interès, per tant, restaria limitat a la connexió amb les circulacions d’alta velocitat amb destinació a altres destinacions peninsulars, que representen una part molt petita del total de la mobilitat. Com que el servei deixaria de banda la resta de poblacions del territori, la demanda seria escassa i per tant la freqüència molt feble.

La pdf.camp vol expressar la seva preocupació pel fet que aquesta suposada solució “a la carta” pugui provocar el trencament del consens territorial assolit a favor de la connexió de l’Arboç. A banda de la debilitat de la proposta, el fet que l’alcalde de Tarragona estigui negociant solucions en termes estrictament locals obre la porta a actuacions similars per part de la resta del territori. L’aparició d’un seguit de propostes diferents i excloents entre si ens porta a la situació volguda pel Ministeri: posar el tercer carril per a mercaderies, deteriorant greument el servei de viatgers actual i no fer res més en l'àmbit dels passatgers. En aquest aspecte, el “trenet de gasoil” pot ser una maniobra de distracció per no executar d’una vegada per totes les inversions que permetin disposar de trens regionals de qualitat a les estacions urbanes del Camp de Tarragona. Crida l’atenció que una proposta d’aquest tipus sigui acceptada per l’alcalde de Tarragona, quan seria absolutament rebutjada pels seus homòlegs de Lleida o Girona.

La pdf.camp es reafirma en la defensa de l’alternativa de la connexió a l’Arboç entre les línies convencional i d’alta velocitat ja que permet disposar de servei directes de regionals d’altes prestacions a totes les estacions del Camp, assolint els temps de recorregut compromesos per la Generalitat de Catalunya (45 minuts Tarragona/Barcelona, 60 minuts Reus/Barcelona) i amb fàcil coordinació amb el servei de rodalies del Camp de propera implantació. En aquest sentit, la pdf.camp demana a l’Ajuntament de Tarragona que aclareixi si manté el seu compromís amb aquesta proposta i està disposat a liderar-la".
Redacció TT - 27/02/2014 - 07:10h
Jaume
01/03/2014
10:52
Crec que aquesta maniobra es el cop definitiu perque no tingem mai mes una estacio de tren a la ciutat, ni tan sols rodalies,pero si que tindrem una linea de transport de mercaderies, perillosas o no per ben el mitg de zones de molta poblacio.
vei
28/02/2014
13:01
als que manen, tindrien que anar amb carro.
al Convergente
28/02/2014
12:56
En 1988 el Gobierno central socialista solicitó a Renfe el estudio del AVE Madrid-Barcelona. El govern convergent de la Generalitat de Pujol y su conseller Vilalta (de Reus)fueron los que decidieron la estación del AVE en Perafort...Por cierto, el alcalde de Tarragona era entonces Nadal (CiU), no sé que posición tuvo en este affaire..me imagino que no le gustaría...pero como mandaba Barcelona..(igual que ahora)
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat