El tercer carril de l’AP-7 estarà operatiu abans de Setmana Santa
El projecte inclou la implantació d’un sistema de peatge tancat des de Martorell fins a Vila-seca/Salou que entrarà en funcionament al 2010, un any més tard del previst inicialment
  
Les obres d’ampliació a tres carrils de l’autopista AP-7 al seu pas per la demarcació de Tarragona estan pràcticament enllestides i està previst que abans de Setmana Santa el tercer carril ja estigui completament operatiu.

L’ampliació del tercer carril entre Mediterrani (enllaç de l’AP-2 i l’AP-7)- Vila-seca/Salou de 92 kilòmetres, “eren unes obres molt reclamades i necessàries per absorbir tota la demanda de trànsit”, ha manifestat el Director General d’Acesa, Josep Lluís Giménez, qui ha afegit que les obres s’han executat en el termini establert que era de dos anys, (recordem que les tasques d’ampliació del tercer carril van començar al mes de juny del 2007), i que el cost total s’adequa als 75 milions d’euros que es van pactar amb el Ministeri de Foment.

El projecte en la demarcació de Tarragona comprèn, a més de l’ampliació ja executada en el tram que va des de l’enllaç de l’AP-2 amb l’AP-7 fins a Vilaseca/ Salou, la implantació d’un sistema de peatge tancat des de Martorell (Barcelona) fins a Vila-seca/Salou que implica la remodelació de deu enllaços i la supressió posterior de les barreres troncals de Mediterrani, el Vendrell i Tarragona. Tot i que es va anunciar en un principi que la supressió de les troncals del Vendrell, Tarragona, Mediterrani (enllaç de l’AP-2 i l’AP-7) i Hospitalet de l’Infant s’aplicaria al 2009, finalment no serà fins el segon semestre del 2010 quan es faci efectiu, ja que segons Giménez, “problemes amb la ubicació final del peatge a l’alçada de Castellví” han fet endarrerir el desmantellament. Malgrat aquest punt, Acesa va eliminar la barrera del Vendrell en sentit sud i la de Tarragona en sentit nord al juny del 2008.

Simultàniament es va ampliar el nombre de vies en servei en cada una de les estacions a fi d’atendre la major capacitat de trànsit de l’autopista després de l’ampliació a tres carrils. Aquesta adaptació provisional permet garantir un servei adequat a les necessitats de la via fins que no es produeixi la supressió definitiva dels peatges troncals.

De manera paral•lela a aquest desmantellament parcial, a Altafulla es van construir tres peatges petits en els diferents accessos, que s’afegeixen al ja existent, per adequar les modificacions fetes a les estacions del Vendrell i Tarragona. Així mateix, es va augmentar el nombre de vies de circulació disponibles a les estacions de Tarragona, en sentit València, i el Vendrell, en sentit Barcelona.

Projecte impulsat per Acesa des de la dècada dels 90


Des dels anys 90, Acesa va promoure davant de les administracions la necessitat urgent de desenvolupar el projecte d’ampliació del principal corredor del Mediterrani. Va ser l’abril del 2006 quan finalment es va signar l’acord entre el Ministeri de Foment i acesa que va donar llum verd a l’ampliació de l’AP-7 al llarg de 123 quilòmetres des de la Jonquera fins a Vila-seca/Salou.

Les obres es van planificar amb l’objectiu de minimitzar l’impacte dels treballs a la via sobre el trànsit. El projecte es va dividir en dos trams de 22,5 quilòmetres: Mediterrani-Altafulla i Altafulla-Vila-seca/Salou. Al seu torn, aquests dos trams es van dividir en subtrams que es van executar de manera seqüencial. En tot moment van romandre operatius dos carrils per sentit —inclosos els trams en obres— amb l’objectiu de reduir els efectes sobre la fluïdesa del trànsit.

Aquest sistema triat per a l’execució dels treballs d’ampliació ha permès reduir la longitud dels trams en obres i que la posada en servei hagi estat gradual, aconseguint així una posada en servei progressiva i sostinguda. L’obertura del tercer carril permetrà absorbir una major capacitat de vehicles i fer-ho en unes condicions de servei millors per a clients i usuaris.

L’ampliació de l’AP-7 a Tarragona s’emmarca en el projecte global d’ampliació a tres i quatre carrils de l’autopista AP-7, que engloba un total de 123 quilòmetres. El projecte de l’AP-7 a la província de Girona va començar el mes de novembre passat i avança conforme al previst en el tram actual en obres entre Maçanet i Fornells.

Acesa inverteix un total de 500 milions d’euros en el projecte de l’ampliació, 150 milions d’euros dels quals van destinats a les obres a Tarragona. Es tracta d’un model de finançament pioner en concessions madures ja que, per recuperar la inversió feta no es recorre a increments de tarifa o extensió de terminis de concessió. La companyia recupera la inversió mitjançant el trànsit induït que suposarà l’ampliació de carrils
Redacció TT - 17/03/2009 - 17:11h
usuari
17/03/2009
17:32
I el que hem patit i pagat durant 2 anys, que passa???
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat