El Grup de mobilitat celebra el nou servei de rodalies, però el troba insuficient
  
El "Grup de mobilitat de Tarragona" explica que segons el pla de transports de viatgers de Catalunya (2009), la xarxa de rodalies del "camp de Tarragona" es basava en la posada en funcionament de quatre línies:

• L1: Reus-Tarragona-Torredembarra-Sant Vicenç de Calders

• L2: Tarragona–Reus-Falset-Marçà

• L3: Tarragona-Reus-Alcover-La Plana–Picamoixons-Montblanc

• L4: Torredembarra–Tarragona-Salou-Cambrils

Això, es contemplava pel 2012. Avui, 2014, ficaran en funcionament dues d'aquestes línies amb la bona noticia de l'ampliació de la L4 fins el Vendrell i l'Arboç de manera directa.

Cal destacar i resumir que el nombre d'expedicions només es veurà incrementat en 5 per sentit i dia en el cas de la L4 i en 10 per sentit i dia en el cas de la L1.

Aquestes expedicions estan lluny encara d'arribar a les 6 expedicions en hora punta que es plantejava per a Reus-Tarragona i de les 4 expedicions en hora punta entre Tarragona-Torredembarra.

A més cal afegir que la connexió amb Valls continua quedant totalment oblidada, amb com a màxim un parell de busos per hora.

Ens alegrem d'aquest pas, però veiem un exemple més dels incompliments de les propostes que figuren als seus propis plans, plans que com venim denunciant quan no s'apliquen parcialment, son insuficients.

També caldrà vigilar els preus que es fixaran pel sistema tarifari integrat i que això no s'utilitzi per incrementar preus d'altres serveis, com el bus interurbà. La promoció del transport públic i no contaminant ha de ser una prioritat.

Recordem que les quantitats de diners invertits en la promoció del transport privat són enormes:

• Autovia Tarragona-Montblanc, més de 200 milions d'euros.

• Obres de millora de la T-11, més de 57 milions d'euros.
D'altra banda el cost d'aquesta millora és de 3 milions d'euros, on s'ha de restar el benefici que obtindran dels bitllets.

Incomparablement menor que el de les altres inversions.

Finalment destacar la lluita de la pdf.camp en defensa del ferrocarril i animar a la població a lluitar per aconseguir el total d'aquestes planificacions.
Redacció TT - 12/03/2014 - 16:59h
Carlos
13/03/2014
15:45
Insuficient perque portem anys de retras i quan es comença es fa de manera parcial.
Les freqüències, 6 és només en hora punta, 3 seria el normal cosa que seria totalment lógic.
cascales
13/03/2014
12:49
Otra mentira del PP
metro-politans
13/03/2014
12:48
Insuficient? si encara no han començat.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat