Arrenca molt tímidament el servei de rodalies de Tarragona
Només tres viatgers estrenen el nou servei
  
Aquest dijous al matí el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha presidit, a l’estació de Tarragona, la posada en marxa del nou servei de rodalies.

Vila ha estat acompanyat pels alcaldes de Tarragona i Reus, entre d’altres autoritats, però al contrari del que va passar a Reus, en la presentació del servei, no ha estat present la ministra de Foment, Ana Pastor.

Cal apuntar que en aquest primer dia l’afluència d’usuaris del nou servei ha estat molt baixa. Com a mostra en el primer comboi entre Tarragona i Reus només 3 viatgers han pujat a Tarragona.

Vila ha afirmat que l’any 2014 és el de dotar els ciutadans de més serveis de proximitat. “Si l’any passat, el 2013, va ser l’any de l’alta velocitat ens havíem conjurat les diverses administracions en què l’any 2014 fos l’any de les rodalies i serveis de més proximitat”. Vila ha fet aquestes declaracions aquest matí, just abans de pujar a un dels primers trens del nou servei de rodalia. També ha anunciat la posada en servei, per primera vegada a les comarques tarragonines, de dos línies del bus exprés, la del corredor Tarragona-Torredembarra-El Vendrell, que comença demà, i la de Tarragona-Valls, que funcionarà a finals del mes vinent.

El conseller ha expressat que “era urgent” atendre aquesta necessitat de mobilitat dels ciutadans de “la segona regió metropolitana més forta del país, situada en aquest eix a l’entorn de la conurbació de Tarragona”. I que la posada en marxa dels serveis exprés.cat “confirma que la nostra prioritat enguany són els serveis de proximitat i que el que busquem és que la gent confiï en el transport públic com la millor opció de mobilitat”, ha declarat.

La rodalia del “Camp de Tarragona” s’ha configurat, en aquesta primera fase, amb dues línies: la Reus-Tarragona (RT1) i l’Arboç-Cambrils (RT2). La RT1 enllaça Reus i Tarragona amb 55 freqüències al dia (27 trens diaris cap a Tarragona i 28 cap a Reus, el que suposa 10 freqüències per sentit més que fins ara), i amb un tren cada 30 minuts en les hores punta de matí, migdia i tarda, i intervals inferiors a l’hora durant tot el dia.

El corredor entre l’Arboç i Cambrils, que comunica també les estacions intermèdies d’El Vendrell, Sant Vicenç de Calders, Torredembarra, Altafulla-Tamarit, Tarragona, Port Aventura, i Salou, està format per cinc noves expedicions per sentit al dia. És el nou eix de comunicació entre el Baix Penedès, Tarragona i la Costa Daurada, fins ara inexistent, que permet millorar la connexió de la rodalia de Tarragona amb la de Barcelona.
Redacció TT - 20/03/2014 - 14:20h
mike
22/03/2014
09:38
quin fart de treballar!!!!!! i ara anem a dinar que estem desganats després de tant de riure i estar drets
j.carrasclet
21/03/2014
11:33
Realment han fet un estudi de viatgers que fan el trajecte???. Personalment crec que seria més interessant que les rodalies actuals de Barcelona a Sant Vicenç de Calders, arribessin fins a Tarragona, seria la manera de tenir realment unes bones rodalies . Ja sé que s`hem tiraran sobre mi, els que estan cada dia amb Barcelunya i tot el rotllo que es porten damunt per "poblerisme", però seria més practic
com riuen les Rosalies
21/03/2014
09:09
Què passa amb Valls? Ja l'han fotut fora del Camp de Tarragona? Més bé, són Rodalies Costa Daurada.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat