Es confirma que a partir de Vila-seca cap al sud no hi haurà tercer fil
Tarragona i Catalunya quedaran, a partir d’aquest punt, despenjades del Corredor Mediterrani
  
Fotografia d'arxiu
Adif ha adjudicat dos nous contractes, per un import de 18,6 Milions d’euros, que fan referència a la implantació de l’ample estàndard o europeu, en els trams Vinaròs-Vandellós i Castelló-Vinaròs, del Corredor del Mediterrani, als que s’afegiran subministres per un import de 39,1 milions d’euros.

D’aquesta manera Fomento continua amb la idea, inicial, d’instal•lar únicament ample UIC, europeu o internacional, fins a València, tot i la pressió exercida pel lobby de Ferrmed, del que recordem entre molts d’altres membres, en formen part l’AEQT, la CEPTA, la Cambra, i el Port de Tarragona.

A finals de l’any passat la patronal Foment del Treball ja va mostrar la seva preocupació per la desaparició de l'ample de via ibèric a la licitació dels trams del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Vinaròs i entre Vinaròs i Castelló. Aquesta interrupció en l'ample de via ibèric talla les comunicacions ferroviàries entre Catalunya i Andalusia i entre l’Aragó i el Llevant i obliga al trànsit de mercaderies a utilitzar vies alternatives en aquests trams, la qual cosa encareix els costos i elimina el gran avantatge competitiu del Corredor Mediterrani.

Per a Foment del Treball sorprèn, a més, que per a aquests trams no s'apliqui la solució anomenada 'tercer fil', que permet incorporar l'ample de via internacional sense eliminar l'ample ibèric.

D’altra banda cal apuntar que el PP, inclou en el seu programa electoral a les eleccions europees, la construcció del Corredor Central
Redacció TT - 29/04/2014 - 17:25h
JBL
02/05/2014
09:02
El corredor agafarà l'únic camí segur per arribar a França, i serà fent-lo passar entre Catalunya i Navarra.
L'Aragó mai no "traicionarà" Espanya.
Jaume
01/05/2014
10:41
Dons deixeu-me que us digui que tot aixo fa que me senti ofegat i engunios.
Traçat pel litoral
01/05/2014
06:04
Independentment de la mala idea que hi ha en aquesta decisió, potser la mateixa fa augmentar les possibilitats que, al final l'actual traçat per Salou i Cambrils continuï en servei per als trens de rodalia i mitjana distància. Perquè els serveis que presten aquests trens en aquestes poblacions no es poden fer a base de Talgos, Àlvies i Euromeds (aquests, directament, ni s'hi aturen).
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat