El PSC vol conèixer les veritables intencions de Foment sobre el Corredor
  
El grup socialista a les Corts Generals ha entrat a registre aquest matí una bateria de preguntes a la ministra de Foment per conèixer les veritables intencions del Govern en relació amb el Corredor del Mediterrani, així com les possibilitats tècniques reals a l’hora d’implementar-les.

Segons ha afirmat el diputat socialista Francesc Vallès, “si hi ha algun dubte sobre la voluntat real del ministeri d’incorporar l’ample europeu al Corredor del Mediterrani, sobre la compatibilitat de les travesses que s’estan instal•lant, o els terminis sobre la seva entrada en funcionament, s’han d’esvair quan més abans millor. És per això que hem presentat aquest seguit de preguntes amb caràcter d’urgència.”

En concret, “preguntem a la ministra si són compatibles les obres del tram ferroviari de Cambrils a Montbrió del Corredor de la via d’ample ibèric amb la implantació d’un tercer carril, tal i com ha plantejat el ministeri de Foment.”

“Així mateix, també volem que la ministra ens digui si les travesses polivalents instal•lades en aquest tram ferroviari són compatibles amb el tercer carril. En un altre ordre de coses, preguntem també a Foment quin tipus d’estudis i projectes està elaborant per instal•lar el tercer carril del Corredor del Mediterrani entre Castelló i Vila-seca i quan tenen previstes iniciar i enllestir les obres”

En darrer terme, el grup socialista vol saber si el Ministeri de Foment contempla la possibilitat de posar en funcionament la línia, o algun dels seus trams, d’ample ibèric entre Castelló i Vila-seca abans de la implantació del tercer fil i també si el Govern segueix contemplant la realització dels projectes necessaris per poder quadruplicar les línies ferroviàries des de Castelló fins a la connexió amb la línia d’Alta Velocitat Madrid-Barcelona del Corredor del Mediterrani i de quin ample seria.

Finalment, Vallès ha reiterat l’aposta dels socialistes pel Corredor del Mediterrani, “un eix essencial per Tarragona i pel conjunt del país, ja que ens permetrà avançar a nivell logístic, de mobilitat i d’augment del trànsit de mercaderies que tindran al Port de Tarragona com al seu punt d’entrada al país. Els Governs socialistes van invertir 8.000 milions d’euros en construir aquest Corredor. No podem renunciar, sota cap concepte, a una infrastructura que ens connectarà amb alta velocitat amb tot l’eix mediterrani.”
Redacció TT - 07/05/2014 - 14:52h
j.carrasclet
08/05/2014
12:32
Amb tot el respecte, el PSC es tonto o s'ho fa, Creuen que els hi diran la veritat, quan cada dia veiem per tot arreu com s'enganyen. Si faran el que els hi surti del coll....
teresa
07/05/2014
20:54
algu em pot explicar que implica aquest canvi? com afecta a Tarragona i no dic al port sino a la població que agafa el tren a Tarragona i que va i ve desde la nostra ciutat
JBL >>> buffffffff
07/05/2014
19:53
Realment és una pregunta?
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat