0 comentaris
15:53
Compartir    Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a facebook.com Comparteix aquesta notícia a Twitter.com
La Cambra valora positivament el desencallament de la construcció de l'A-27 entre Valls i Montblanc
  
En relació a l’anunci d’un principi d’acord Generalitat-Estat per desencallar la construcció del tram de l’A-27 entre Valls i Montblanc, mitjançant una col•laboració público-privada amb la participació d’Abertis, la Cambra de Tarragona considera que és una bona notícia després de tants anys de lluita i de reivindicació. “Ens congratulem que ambdues administracions puguin arribar a un acord que desencalli el tram tan costós de Valls-Montblanc. Exigim, però, que el túnel o tram que es dissenyi sigui apte per a mercaderies perilloses, no com fins ara que no teníem una resposta certa de que fos així”, ha explicat Albert Abelló, president de la Corporació tarragonina.

A hores d'ara ens trobem amb el principal polígon petroquímic del Sud d'Europa sense una comunicació terrestre cap al Cantàbric o el centre de l'Estat. Esperem que se'ns confirmi la possibilitat de tràfic ADR.

Davant d'aquest anunci el territori haurà d'estar alerta pel tipus de compromís público-privat al qual s'arribarà. Considerem que aquest s'ha de realitzar amb la màxima transparència, i veure, especialment, quin cost significarà per al territori i durant quant de temps: I, parar molta atenció en relació a quin sobrecost hauran de suportar les empreses de transport i logístiques, perquè Tarragona es pugui desenvolupar com el pol logístic que és.

Altres apreciacions importants, respecte a l'A-27, “l'autovia dels despropòsits”, que fa més de 30 anys que s'està reclamant, són:

- Resulta vital per al desenvolupament portuari i logístic: tots els ports del Mediterrani tenen una autovia que els comunica amb l'interior, com València l'A-3 i l'A-23, o Barcelona la C-16.

- L'eix d'autovies Tarragona-San Sebastián es troba en un estat de desenvolupament molt avançat, excepte al sud des de Lleida fins a Tarragona, que no és possible la connexió amb el corredor del Mediterrani, el més potent de tot l'Estat. Un fet que resulta inexplicable i que obeeix a una política d’infraestructures centralista

que no està per desenvolupar eixos de comunicació que no siguin radials a la capitalitat de Madrid.
Redacció TT - 05/09/2014 - 15:53h
Encara no hi ha comentaris. Sigues el primer a escriure'n un!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat