L'Ajuntament d'Altafulla demana a l'Audiència Nacional la suspensió de les obres del tercer fil
  
L’Ajuntament d’Altafulla ha presentat aquest dijous 11 de juny un recurs contenciós administratiu a l’Audiència Nacional, a Madrid, per demanar la suspensió cautelar de les obres del Tercer Fil, fins que es tingui en compte la participació del territori, administracions locals, ciutadania i la resta d’actors afectats en els tràmits legals per a l’execució d’un projecte tant gran com aquest.

En aquest sentit, l’alcalde en funcions d’Altafulla, Fèlix Alonso, entén que el Ministeri de Foment ha donat el vistiplau al projecte desenvolupat per Adif sense seguir un procediment administratiu legal com el que marca la llei sobre el tràmit d’informació i exposició pública. Alonso també ha remarcat que “el Ministeri de Foment imposa de forma arbitrària un projecte que genera múltiples impactes negatius sobre el territori i les persones, sense que s’hagin ni estudiat ni avaluat”.

La raó per la qual es procedeix a demanar aquestes mesures cautelars sorgeix arran dels treballs que Adif va iniciar a finals de maig d’enguany en el tram de la línia fèrria d’Altafulla en què Foment intenta legitimar la seva actuació sobre la ficció que les obres que s’estan duent a terme són simplement treballs de manteniment de la línia.

Contràriament a això, en el projecte dissenyat pel Tercer Fil s’afirma que aquesta actuació són “treballs de substitució d’elements de superestructura de via, per tal de permetre la utilització de la línia fèrria per trens d’ample estàndard, i també per trens d’ample convencional”. Per tot això, Fèlix Alonso entén que es tracta d’obres per al Tercer Fil, i ha recordat que “aquest ajuntament ja va presentar en el seu dia un dictamen pericial on es constata la triplicació del transport de mercaderies durant gairebé tot el dia amb el què comportarà efectes negatius per la ciutadania, el medi ambient i el territori”.
Redacció TT - 11/06/2015 - 11:35h
prou nayps
12/06/2015
09:53
No és important qui va idear el tercer fil, sinó per què es va idear: una sol·lució provisional, ja que no hi ha manera que l'Estat engegui una de definitiva per fer arribar l'ample internacional a Tarragona.

Tanmateix, una apreciació: diu que el van idear "els nacionalistes" (es refereix als nacionalistes catalans o als nacionalistes espanyols?). Doncs bé, segons tinc entès, va sorgir com a proposta de l'Autoritat Portuària, on estan representats, entre altres, la Generalitat i l'Estat.

Per altra banda, la Generalitat té un Pla Territorial del Camp de Tarragona i l'Ajuntament té un POUM que contemplen la sol·lució de recuperar, desdoblar i canviar l’ample de via de la línia Reus-Roda.
"chapuza nacional"
12/06/2015
01:27
Sembla que els que governen el país i els que dirigeixen la ciutat, no s'han assabentat encara que TGN necessita una nova estació a l'interior. Però, com sempre, Espanya, seguirà sent una "chapuza nacional".
al nyaps
11/06/2015
23:35
Con el beneplácito del PP.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat