Dues avaries i la vaga de maquinistes provoquen un caos ferroviari a Tarragona
  
La vaga de maquinistes i dues avaries elèctriques -una la matinada del passat dimarts i una altra aquest matí- han interromput el servei i creat el caos ferroviari a Tarragona, on s'ha establert un servei alternatiu amb autobusos. Al migdia s'ha restablert la circulació entre Tarragona i Reus.

Un tren de la línia R15 ha sofert un incident amb la catenària entre Reus i Tarragona, ha tallat l'electricitat i això ha afectat a les línies R16 I RT2, segons informa Renfe.

La Generalitat ha activat el pla d'emergències ferroviàries (Ferrocat) en quedar atrapats 150 passatgers a uns 500 metres de l'estació i molts han optat per anar caminant fins allà.

Un viatger del tren avariat ha relatat que "s'ha sentit un soroll molt fort" i "hem vist volar l'estructura de l'antena del vagó i ha caigut cap a un costat".

Els passatgers dels trens de la línia RT2 de rodalies han hagut de derivar-se en autobusos entre Salou i l'Hospitalet de l'Infant i els trens de mitja distància també usen un sistema alternatiu.

Els trens de la línia R14 es desvien per Valls fins a Sant Vicenç de Calders; la línia R15 i RT1 es cobreix per autobús entre Reus i Tarragona i les línies R16 i RT2 sofreixen retards.

Aquesta avaria se suma a la de la matinada del passat dimarts, també elèctrica, que va espatllar els sistemes de gestió de tràfic, comunicacions, senyalització i instal•lacions de seguretat a Mont-roig del Camp.

En tractar-se d'un tram de via única, ha afectat a la línia de rodalies R-16 (Barcelona-Tortosa) i tot el corredor del mediterrani, sense que hi hagi previsions de quan es restablirà la normalitat donada la gravetat dels danys.

Així, dimarts passat els retards van ser de 75 minuts entre Cambrils i Barcelona, i avui alguns passatgers han denunciat que triguen cinc hores, el doble de l'habitual, a cobrir el trajecte entre Tortosa i la capital catalana.

A més d'aquestes dues avaries, els maquinistes han iniciat avui la primera de quatre jornades de vaga (també els dies 12, 14 i 16 de juny), la qual cosa complica encara més la circulació ferroviària a Tarragona.

Concentració treballadors Adif Tarragona

Segons el sindicat UGT, "la política obstinada del Ministeri de Foment i la Direcció d'ADIF de privatitzar el ferrocarril públic continua aguditzant-se dia rere dia, la qual cosa va en detriment d'un servei públic de qualitat.

A la demarcació de Tarragona estem patint de primera mà els efectes d'aquest desmantellament calculat, que es tradueix en abandonament de servei, falta d'inversió i lliurament a mans privades de la càrrega de treball de les ferroviàries i ferroviaris, existint unes enormes necessitats de personal en tots els serveis. L'objectiu és clar, no cobreixo el servei i "justifico" així la seva privatització allà on les empreses privades tenen opcions d'aconseguir beneficis econòmics.

Aquesta visió exclusivament econòmica perjudica de forma directa l'usuari del ferrocarril que en pateix les conseqüències, juntament amb els treballadors ferroviaris, d'un deteriorament constant i progressiu del que entenem que ha de ser un servei públic de qualitat. El Comitè d'Empresa d'ADIF de Tarragona fa anys que intenta revertir aquesta situació, i es troba amb una negativa total a adoptar mesures que beneficiïn la ciutadania i dignifiquin la feina de les ferroviàries i els ferroviaris. És per això que s’han convocat aturades parcials de quatre hores per torn els divendres i dissabtes alterns a partir del 13 de maig, els divendres d'11 a 15 h i de 19 a 23 h, i els dissabtes de 03 a 07 h fins al 27 d'agost.

Els motius de la convocatòria d’aquestes aturades són els següents:

• Falta d'inversió en infraestructures com per exemple la Terminal de Mercaderies de Tarragona o la línia Reus-Faió, on proliferen els descarrilaments i retards com a conseqüència que hi ha manca de recanvis i dotació econòmica per reparar les deficiències.

• Externalitzacions continuades d'activitats pròpies d'ADIF, a terminals de mercaderies, estacions de viatgers i manteniment de la infraestructura. Com a darrer exemple, el lliurament a mans de les empreses privades de la gestió durant 20 anys de la variant del corredor del mediterrani Vandellós-Nus de Vila-seca, pagat amb diners públics i explotat per empreses privades.

• Falta continuada de plantilla en totes les àrees i serveis (serveis logístics, infraestructura, estacions, circulació). L'Oferta Publica d'Ocupació a ADIF és insuficient per generar ocupació estable a la província de Tarragona que garanteixi un servei de qualitat.

• Es neguen a reconèixer les vacants existents a la província de Tarragona, agreujant la falta de plantilla en tots els serveis.

• lncompliments reiterats del Conveni Col•lectiu vigent i deteriorament de les condicions de treball".
Redacció TT - 10/06/2016 - 11:18h
trens famosos
12/06/2016
13:24
Us recordeu del "borreguero"?
Una pregunta
10/06/2016
23:52
En els trens de Barcelona a Girona també tenen problemes tant importants o això només passat de BCN cap avall???
VERGONYA D'ADIF!!
10/06/2016
19:52
JO FARIA VAGA D'USUARIS perquè aquest servei no mereix que ningú l'utilitzi. Em sap greu pels empleats pero haurien de trobar altres fórmules per protestar que no sigui fotre sempre als mateixos!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat