La Generalitat treu a licitació un estudi per implantar un tren-tramvia entre Cambrils, Salou, Port Aventura i Tarragona
  
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació de l’estudi previ per implantar un corredor de tren-tramvia entre Cambrils, Salou, Port Aventura i Tarragona. Aquesta actuació té com a finalitat mantenir un servei de transport d’alta capacitat, eficient i integrat urbanísticament a partir de la reconversió del corredor ferroviari actual que discorre per l’interior de Cambrils i Salou, un cop quedi desafectat per la finalització del Corredor Mediterrani (CMED) entre Vandellòs i Vila-seca.

La posada en funcionament del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Vila-seca comportarà el desviament dels serveis ferroviaris actuals cap al nou traçat. La proposta que ara s’impulsa consisteix en reconvertir aquest corredor en un sistema de tren-tramvia. Aquest sistema presenta les característiques d’un tramvia en els trams estrictament urbans, mentre que adopta les funcions d’un tren de rodalia en sortir d’aquests límits.

Un recorregut de 10 quilòmetres

El recorregut que es planteja, de 10 quilòmetres de longitud, consta de dos trams:

• Cambrils – Port Aventura: S’aprofita el corredor que quedarà alliberat quan entri en servei el nou tram del CMED entre Vandellòs i Vila-seca. Per tant, serà d’ús exclusiu per al tren-tramvia i caldrà adequar la infraestructura existent a la nova funcionalitat i integrar-la urbanísticament.

• Port Aventura – Tarragona: A partir de l’estació de Port Aventura, el tren-tramvia circula per la via única existent, gestionada per l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (ADIF), fins a Tarragona, amb una possible convivència amb altres serveis ferroviaris de tipus regional o de mercaderies.

L’estudi, a més de proposar el traçat i característiques tècniques i funcionals del tren – tramvia, definirà i calendaritzarà les fases i actuacions necessàries per implantar-lo. També preveurà possibles ampliacions posteriors i fórmules de gestió, alhora que inclourà anàlisis de la demanda prevista, dins el nou marc tarifari de l’ATM del Camp de Tarragona, i de la seva rendibilitat socioeconòmica.
Redacció TT - 18/07/2016 - 13:19h
gallego
20/07/2016
12:48
A veure si teniu collons de fer-ho.
xuxuuu
19/07/2016
10:49
Ja vec comentaris de tarragonins que es deixen "engatusar" com a nens: et canviem el tren antic i lleig per aquest més nou i bonic. Després el nen s'adona que la cosa no funciona igual perquè no tenen les mateixes prestacions.
Xiringuito
19/07/2016
08:23
No podeu fer aquesta putada al Plana.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat