0 comentaris
15:51
Compartir    Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a facebook.com Comparteix aquesta notícia a Twitter.com
Pdf.Camp demana que la Generalitat faci públic l'informe de 2017 de la transformació de la línia Cambrils – Salou – PortAventura
  
Aquest dimarts, una delegació de la Generalitat de Catalunya i dels ajuntaments del "Camp de Tarragona" assistirà a una reunió amb el Ministeri de Foment on es defensarà un “pacte per les infraestructures” que empitjora el transport públic del Camp de Tarragona a curt termini. Aquest pacte institucional no té en compte la principal reclamació de la concentració d’usuàries i usuaris el passat dissabte a Salou: apostar per la transformació i no pel desmantellament de la línia Cambrils – Salou – Port Aventura.

Per aquest motiu l’Associació per a la Promoció del Ferrocarril (PTP) i la Plataforma per a la Defensa del Ferrocarril al Camp de Tarragona (pdf.camp) i reclamem que es faci públic l’informe tècnic encarregat de la Generalitat en el que es proposava l’adaptació de la via actual per a fer el tramvia en comptes del desmantellament (Contracte de serveis per a l’assistència tècnica per a la redacció de l’estudi previ del nou tren-tramvia del Camp de Tarragona. Tram: Cambrils – Salou – Port Aventura – Tarragona. Clau: EP-TX-16224), i que el Departament de Territori no ha volgut fer públic.

L’estudi fou adjudicat a Ardanuy Ingeniería, SA & Ingeniería de Infraestructuras, SA (UTE) per 175.417,87 €. Resulta absolutament sorprenent que la Generalitat defensi que se li traspassi un desmantellament i no una línia en servei. Recordem que cap servei traspassat a FGC ha passat prèviament per un desmantellament integral, sinó que s’ha transformat gradualment. També recordem que és rotundament fals que les determinacions d’un Estudi d’Impacte Ambiental sobre una altra línia, la variant del Corredor Mediterrani, tinguin preeminència sobre la Llei Ferroviària 38/2015, i obliguin a desmantellar.

La Generalitat de Catalunya té plenes competències per aturar aquest desmantellament d’acord amb la llei 38/2015: “Con carácter previo a la adopción del acuerdo de clausura de la línea o tramo afectado, el Ministerio de Fomento lo pondrá en conocimiento de las comunidades autónomas y entidades locales que pudieran resultar afectadas. Si las comunidades autónomas o entidades locales no asumieran la financiación para la administración de la línea ferroviaria o tramo de la misma, el Consejo de Ministros acordará su clausura, o, en su caso, su traspaso a la comunidad autónoma correspondiente en los términos previstos en el artículo 4.3.”).

Per tant som davant d’una renúncia greu i incomprensible de la Generalitat a exercir les competències que li atorga l’esmentada llei i el vigent Estatut d’Autonomia de Catalunya en matèria transport intern... En aquest context, ens temem que la reunió d’avui entre alcaldes, Generalitat i Ministeri servirà sobretot per a reclamar un calendari de desmantellament que perjudicarà les persones usuàries i només comportarà la pèrdua de servei durant un llarg període de temps o per sempre, si finalment no s’executés el TramCamp.

En què ens perjudica el “pacte per les infraestructures” als usuaris del transport públic? .....
Redacció TT - 10/04/2019 - 15:51h
Encara no hi ha comentaris. Sigues el primer a escriure'n un!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat