Aprovat l'Estudi Informatiu per implantar l'ample estàndard en el tram Castelló-Tarragona del Corredor Mediterrani
  
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma), segons anuncia aquest dilluns el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), ha aprovat l'expedient d'informació pública i definitivament l‘Estudi Informatiu per a la implantació de l'ample estàndard en el tram Castelló-Tarragona del Corredor Mediterrani.

La planificació ferroviària del MITMA té entre altres objectius estratègics millorar l'eficiència i competitivitat del sistema de transport ferroviari, optimitzant la utilització de les capacitats existents. Per a això, és fonamental aconseguir la interoperabilitat ferroviària amb la resta de la xarxa europea.

En aquest sentit, el Corredor Mediterrani és una peça clau en la connexió amb Europa, ja que connecta en el seu itinerari principal les Comunitats Autònomes d'Andalusia, Regió de Múrcia, València i Catalunya amb la frontera francesa, donant servei a un àmbit geogràfic que concentra una part significativa de la població i el PIB nacionals, així com als principals ports del Mediterrani i destacats centres industrials.

MITMA està desenvolupant la implantació de l'ample estàndard i l'adaptació a la longitud de tren estàndard interoperable (750 m), en el tram del Corredor Mediterrani comprès entre Murcia/Escombreras i el nus de Castellbisbal.

En el tram Castelló-Tarragona, es poden distingir dos subtramos, el Castelló-Vandellós i el Vandellós-Tarragona. En el primer tram, ja es disposava d'una via doble en ample ibèric electrificada. En el segon tram, el passat 13 de gener, va entrar en servei la denominada Variant de Vandellós, que habilita una nova doble via en ample ibèric des d'aquesta localitat fins a la connexió amb la LAV Madrid-Barcelona-Frontera Francesa, mitjançant el cambiador d'ample de la Boella.

Característiques tècniques de l'Estudi

L'Estudi Informatiu que avui s'aprova desenvolupa la implantació de l'ample estàndard en el tram Castelló-Tarragona, tant en les seves vies generals com en totes aquelles que així ho requereixin per raons de circulació (vies d'apartat), adaptant les instal.lacions i elements de la línia que siguin precisos per a la correcta explotació de la longitud del tren estàndard interoperable (750 m), garantint, alhora, l'adequada prestació, capacitat, estabilitat i fiabilitat dels tràfics de viatgers i mercaderies.
Redacció TT - 01/06/2020 - 14:22h
sigueu més clars
03/06/2020
20:10
Tram Castelló-Tarragona? Voleu dir tram Castelló-la Secuita, no? No enredeu.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
AAA-
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat.