0 comentaris
14:08
Compartir    Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a facebook.com Comparteix aquesta notícia a Twitter.com
Salvador Alemany: “El que avui no planifiquem i decidim en infraestructures, d’aquí a 20 anys no existirà”
El president d’Abertis s’ha referit també al Corredor del Meditarrani hi ha dit que el més assenyat seria que pels grans corredors hi passessin totes les infraestructures
  
Salvador Alemany, president d’Abertis i Albert Abelló, president de la Cambra
Salvador Alemany, president d’Abertis, ha estat molt clar en la seva intervenció a la Cambra en el marc del cicle de jornades “Bon dia Tarragona” a l’hora de valorar com planifiquem i executem les infraestructures en aquest país.

Alemany ha dit que “allò que avui mateix no planifiquem i decidim en matèria d’infraestructures d’aquí a 15 o 20 anys no existirà” atès que el procés de fer realitat projectes d’aquest abast suposa comptar amb uns terminis d’elaboració molt dilatats en el temps. “Aquí i arreu”. I ha recordat que a França tenen molt clar que fer una carretera requereix un període de deu anys. De la mateixa manera ha explicat que el Govern del Regne Unit els va demanar que fessin una prospecció de com tenien previst que fos l’aeroport de London-Lutton, que gestiona Abertis, al 2030. “Això no és només planificar una obra sinó tenir a més molt clar quin model de país volem construir i com l’hem de fer”.

“Fer les coses amb previsió, temps, amb visió de conjunt i de futur fa que els resultats ens complaguin més a tots. També pot passar que si una infraestructura que necessita deu anys per fer-se realitat la volem fer en sis, al final acaba costant-ne 15”.

A aquesta manca d’una acurada planificació a llarg termini, en el cas de l’Estat espanyol se n’hi afegeix una altra. “Fins ara el ritme inversor en infraestructures ha estat altíssim, a un ritme del quatre per cent del PIB, en gran mesura gràcies als fons europeus de cohesió. Aquesta injecció de diners s’ha acabarà i haurem de buscar noves vies de finançament.”

El president d’Abertis s’ha referit també al Corredor del Meditarrani hi ha dit que el més assenyat seria que pels grans corredors hi passessin totes les infraestructures per després establir la capilaritat viària que sigui necessària.

En matèria aeroportuària ha demanat també una visió global de país. “Hores d’ara a Catalunya juguem només amb l’Aeroport del Prat i convindria decidir com ha de ser aquesta infraestructura en el futur. I la decisió del que ens convé i volem ser demà l’hem de prendre avui”. En relació a la resta d’aeroports de Catalunya “Tarragona-Reus i Girona”, cal decidir quin serà el seu futur, en què s’especialitzaran i quines afluències tindran i quin servei donaran al territori.

La participació de Salvador Alemany a la Cambra ha coincidit amb la difusió que El Periódico de Catalunya ha fet d’un document que signa el Cercle d’Economia, del que Alemany n’és també el president, en el que el Cercle culpa als polítics de la intensitat de la crisi a Espanya.

Salvador Alemany és Professor Mercantil i llicenciat en Ciències Econòmiques per la Universitat de Barcelona, diplomat per l’escola de negocis IESE i Censor Jurat de Comptes. Presideix Abertis, grup internacional que gestiona infraestructures per a la mobilitat i les telecomunicacions a través de cinc àrees de negoci.

Gràcies a les activitats desenvolupades en l'àmbit de les autopistes, les infraestructures de telecomunicacions, els aeroports, els aparcaments i els parcs logístics, Abertis és present en 17 països de tres continents.
El grup Abertis compta amb una plantilla de més d'11.000 persones i pràcticament el 50 per cent dels seus ingressos es generen fora d'Espanya. Abertis cotitza a la borsa espanyola i forma part del selectiu Ibex 35, així com dels índexs internacionals Dow Jones Sustainability, FTS Eurofirst 300 i Standard & Poor's Europe 350.

Salvador Alemany és president del Cercle d’Economia, d’Abertis Infraestructuras, d’Acesa, d’Abertis Telecom, Conseller d’Iberpistas, vicepresident de la Asociación de Sociedades Españolas Concesionarias de Autopistas, Túneles, Puentes y Vías de Peaje, conseller delegat de Saba Aparcaments, vicepresident de Parc Logístic i de Centro Intermodal de Logística, conseller de Brisa (Portugal), vicepresident d’Areamed, president honorari del Gremi de Garatges de Barcelona i de Catalunya i de la Asociación Española de Aparcamientos y Garajes i membre de la Comissió de Política Econòmica de la Cambra de Barcelona.

En l’àmbit esportiu és president de la Comissió Econòmica i membre del Board d’Euroleague, membre del Consell Consultiu de l’ACB.
Redacció TT - 22/10/2009 - 14:08h
Encara no hi ha comentaris. Sigues el primer a escriure'n un!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - C/ Pla de la Seu, 7, 43003 Tarragona
Tel. 977 22 28 64 - 977 21 50 35 - Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat