0 comentaris
13:54
Compartir    Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a facebook.com Comparteix aquesta notícia a Twitter.com
L'Ajuntament i Espimsa implantaran el sistema de recollida selectiva al mercadet de Bonavista
La primera fase serà informativa, la segona serà sancionadora si no reciclen
  
L’Ajuntament de Tarragona i l’Empresa de Serveis i Promocions d'Iniciatives Municipals S.A. (Espimsa) implantaran el sistema de recollida selectiva al Mercat de Bonavista. “L’objectiu -explica el conseller de Neteja, Jordi Fortuny- és incrementar la recollida selectiva en un entorn que genera molts residus. D’aquesta manera també aconseguirem reduir la despesa en neteja”. El cost de neteja del Mercadet de Bonavista és de 70.000 euros l’any i 30.000 euros anuals que s’afegeixen i que paga l’Ajuntament de Tarragona pel tractament de residus a la incineradora.

Per aconseguir aquests objectius, la conselleria de Neteja comptarà amb una campanya subvencionada per l’Agència Catalana de Residus i que farà possible la contractació d’entre 12 informadors/es que treballaran els diumenges de mercadet a Bonavista, del 29 de març al 27 de setembre, amb els paradistes per estimular la recollida selectiva i per ajudar i vigilar que els paradistes separin correctament.

La situació actual és de dos grans contenidors situats a dos punts de l’esplanada on se celebra el mercat. A la pràctica no se separen els residus i als contenidors hi anava a parar tot barrejat, tractant-se tot com fracció rebuig. En canvi, el nou model consisteix en disposar un contenidor per cada fracció: fruiteries i verduleries tindran un contenidor individual d’orgànica i hi haurà contenidors per cartó, un per envasos, un per fustes i un per resta. Es tracta de cinc noves illes de contenidors de fins a nou metres amb una estètica integrada al mercat i que només seran d’ús els diumenges de mercadet i també d’una gran àrea d’aportació per envasos, cartró i capses de fusta.

Quan acabi la campanya el personal d’Espimsa s’encarregarà de vigilar que el reciclatge es faci adequadament.

Els contenidors per la orgànica, de fruiteries i verduleries, portaran un xip, d’aquesta manera es portarà el registre de cada parada per saber qui recicla com toca i quants residus genera cadascú. “La primera fase de la campanya serà informativa, la segona serà sancionadora si no reciclen”, apunta el conseller Fortuny. Aquest canvi de plantejament també va lligat a la implantació d’una nova taxa per parada que vincula un estalvi a qui més recicla. “Els paradistes que facin les coses com toquen poden arribar a pagar només un euro, mentre que els que continuïn sense separar les fraccions hauran d’abonar una quota mensual de fins a 55 euros”, explica Fortuny.

Per la seva part, el president d’Espimsa, Dídac Nadal, apunta que “solucionar la gestió de residus al mercadet de Bonavista ha estat una prioritat compartida des del primer moment. Es tracta d’un dels mercats ambulants més grans d’Europa i era necessari prendre mesures urgents per revertir la problemàtica mediambiental i recuperar el prestigi”. I afegeix: “Som molt conscients de la importància que els nostres mercats i mercadets municipals siguin sostenibles i, per això, treballem també en matèria de sensibilització i conscienciació”.

Bosses compostables resistents per reduir l’ús del plàstic

La campanya també inclou repartir bosses compostables resistents per reduir l’ús de productes plàstics d’un sol ús al mercat, començant a incorporar altres materials més sostenibles i respectuosos amb el medi ambient. “Aquesta acció està prevista ampliar-la a altres sectors del comerç, sobretot als grans productors”, explica la consellera de Consum, Comerç i Mercats, Maria José López. Per aquest motiu la campanya compta amb la complicitat d’Espimsa, que gestiona tots els mercats municipals, i la conselleria de Comerç.

Paral•lelament, els informadors/esambientals també elaboraran un Pla de Malbaratament Alimentari per repartir el menjar que no s’aprofita del mercadet i que està en bon estat a entitats socials i sectors que ho puguin necessitar.

Objectiu: reduir els residus entre els grans productors

“Aquesta campanya no neix del no res. A l’estiu vam començar amb la campanya per reduir els residus voluminosos que es llancen a la via pública, després hem continuat amb la lluita per reduir els abocadors incontrolats i il•legals i, ara, entrem a la tercera fase, que és la dels grans productors, perquè són els que generen més residus”, explica el conseller de Neteja, Jordi Fortuny. I afegeix: “Ens posem com a objectiu implantar la recollida selectiva i optimitzar els actuals serveis a tots els mercats de la ciutat i continuar amb altres grans productors de residus”.

El Mercat de Bonavista compta amb 700 parades distribuïdes al llarg dels 50.000 m2 de l’esplanada més gran del barri.
Redacció TT - 12/03/2020 - 13:54h
Encara no hi ha comentaris. Sigues el primer a escriure'n un!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat