0 comentaris
10:57
Compartir    Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a facebook.com Comparteix aquesta notícia a Twitter.com
Repsol Tarragona subministra el biocombustible del primer vol amb combustible sostenible de Vueling
  
Vueling, aerolínia pertanyent a IAG, ha realitzat aquest dimecres el seu primer vol amb combustible d'origen sostenible a la ruta entre Barcelona i Sevilla, de la mà de Repsol, pionera en la fabricació d'aquest tipus de combustibles a Espanya, en aquest cas amb un SAF (combustibles sostenibles per a aviació, per les seves sigles en anglès) produït al seu Complex Industrial de Tarragona a partir de biomassa.

Aquest lot se suma al generat a la refineria de Repsol a Puertollano i al produït a partir de residus a la de Petronor, instal•lació que pertany al Grup Repsol i se situa a Bilbao.

Aquest vol amb baixa petjada de carboni Barcelona – Sevilla ha aconseguit reduir les emissions a l'at-mosfera en 2,5 tones de CO2, gràcies a l'eficiència que aporta l'Airbus A320neo de nova generació, a l'ús del biocombustible i als procediments d'eficiència implementats. Vueling compta des del 2019 amb la tercera flota més jove d'Europa amb el seu nou A320neo.

L'avió s'ha enlairat a les 9:10 h des de l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat amb direcció al Tourism Innovation Summit (TIS) que comença a Sevilla i en què, durant tres dies, s'analitzarà la soste-nibilitat i la innovació al sector turístic. A més, a la Conferència de Canvi Climàtic (COP26), a Glasgow, es debat sobre la transició global cap al transport de zero emissions. Vueling creu que els governs hau-rien de fomentar la investigació i el desenvolupament d'aquest tipus de combustibles perquè el seu ús es pugui accelerar i els resultats siguin immediats.

Vueling porta des de 2012 incorporant diferents iniciatives que ajudin en tot el possible a la reducció de les emissions. L'aeronau, que ha cobert els 820 quilòmetres que separen Barcelona de Sevilla, ha aconseguit evitar l'emissió de prop de 63 kg de CO2 gràcies a les iniciatives de reducció del pes.

Per exemple, Vueling ha substituït tots els seients de la flota per un nou model més lleuger, els Slim Seats, i ha digitalitzat tota la documentació dels seus avions, la qual cosa ha fet que elimini 75 kg de paper per vol. Addicionalment, els pilots duen a terme una sèrie de mesures d'eficiència operativa com la configuració òptima de flaps (alerons que tenen la funció d’augmentar la sustentació de l'avió a baixes velocitats), l'ús d'un nivell de vol i velocitat òptims, així com altres iniciatives que han permès que durant el vol d'avui les emissions de CO2 alliberades a l'atmosfera s'hagin reduït en 81 kg.
A més, Aena, en línia amb el seu paper d'impulsor i facilitador del sector en matèria de descarbonització del transport aeri, dóna suport a aquesta iniciativa i treballa en projectes de col.laboració per promoure la producció de combustible sostenible amb l'objectiu de fomentar-ne l'ús per part de les aerolínies.

Conveni de col.laboració

Aquesta iniciativa forma part del conveni de col.laboració que han signat Repsol i Vueling per crear un grup de treball i avançar en la introducció del combustible sostenible al dia a dia de l'operativa aeronàutica. Té com a objectiu l'impuls de la mobilitat sostenible al sector aeri mitjançant el desenvolupament i consum de nous combustibles amb baix impacte ambiental, amb especial focus en el foment de línies de recerca en l'àmbit dels combustibles alternatius d'última generació per a l’aviació que utilitzin com a matèria primera fonts completament sostenibles com a residus urbans o biomassa a curt termini, i l'hidrogen renovable, per exemple, a mitjà i llarg termini.

Aquests combustibles sostenibles seran durant els propers anys l'opció més segura i eficient per reduir les emissions en el transport aeri, on l'electrificació no és viable de moment i l'hidrogen renovable reque-reix més grau de maduresa tecnològica.

Amb aquest primer vol, Vueling avança en la seva aposta pels combustibles sostenibles per a l'aviació, per afrontar el repte de la descarbonització a la indústria aeronàutica.
Redacció TT - 11/11/2021 - 10:57h
Encara no hi ha comentaris. Sigues el primer a escriure'n un!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat.