Respecte a les darreres
declaracions del regidor del grup municipal del PP Jordi Roca sobre la prevenció d’incendis, el tinent d’alcalde de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Carles Castillo ha manifestat:
“L’oposició, un cop més, s’hauria d’informar abans de parlar. La Generalitat de Catalunya té un Pla d’Emergència per al risc d’incendis forestals que és d’aplicació a tota Catalunya, per tant, també a Tarragona. A més, des de Protecció Civil de l’Ajuntament de Tarragona comptem amb un Manual d’Actuació per a incendis forestals que recull tots els protocols que s’activen en coordinació amb el Cos de Bombers de la Generalitat.”
“Per a les zones residencials del municipi situades a menys de 500 metres de massa forestal disposem de Plans d’Autoprotecció i, cada dos anys, l’Ajuntament de Tarragona posa en marxa una campanya de neteja de la franja perimetral de les urbanitzacions.”
“L’estiu passat es va realitzar
aquesta neteja a les
11 urbanitzacions. Amb aquesta actuació es delimita una franja de protecció que en el cas que es produís un incendi, facilita el seu control i la ràpida extinció ja que obliga al foc a avançar per l’estrat herbaci, amb la qual cosa el foc avança més lentament i amb menor despreniment de calor. A més, l’Ajuntament també s’encarrega de la neteja de les parcel•les sense edificar situades en aquestes urbanitzacions i que suposen un risc en cas d’incendi.”