0 comentaris
11:11
Compartir    Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a facebook.com Comparteix aquesta notícia a Twitter.com
Mediterrània-CIE continua amb la revegetació al Cap Salou
  
Una trentena de voluntaris de Mediterrània-CIE van participar aquest dissabte en una nova acció de revegetació a la Punta del Cavall, al Cap Salou. L'acte s'emmarcava dins el projecte Cuenta Atrás: preservación de la diversidad iberica que impulsa el Comitè Espanyol de la UICN i l'Obra Social Caja Madrid.

La del dissabte era la quarta acció que es realitza a la zona. Primer es van eliminar les especies al•lòctones de la zona i ara s'hi han plantat les autòctones que els darrers anys havien desaparegut o que actualment estan en perill d'extinció. . Els responsables de l'entitat van mostrar a voluntaris i públic en general com observar i reconèixer les espècies amenaçades d'aquesta zona i les mesures de conservació preses per al seu respecte i cura futurs. El President de Mediterrània-CIE, Ángel Juárez, va recordar que "gran part de la culpa per la situació en què es troba el Cap Salou la té la mà de l'home que no respecta els espais que utilitza i a sobre els embruta produint la seva degradació".

La participació de Mediterrània en aquesta zona es va iniciar el setembre de 2009 i es basa en la recuperació de l'hàbitat costaner, amb vegetació típica dels penya-segats mediterranis en què destaquen espècies com el Limonium spp endèmics, recollit en el Pla d'Acció Estratègic per la Conservació de la Diversitat Biològica a la Regió Mediterrània, tot això amb l'objecte d'afavorir a les espècies incloses en el Catàleg Nacional d'Espècies Amenaçades (CNEA) com la sargantana cuallarga, la gavina corsa o la nacra entre d'altres.

La feina no s'ha acabat. Mediterrània-CIE té previstes noves accions al Cap de Salou i en aquest cas en l'àmbit submarí. Un equip de capbussadors de l'entitat seran els encarregats properament d'inspeccionar el fons marí proper al Cap de Cavall per documentar quines especies, fauna i flora marina hi habiten i per a determinar si n'hi ha que han desaparegut o estan a punt de desaparèixer.
Redacció TT - 24/05/2010 - 11:11h
Encara no hi ha comentaris. Sigues el primer a escriure'n un!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - C/ Pla de la Seu, 7, 43003 Tarragona
Tel. 977 22 28 64 - 977 21 50 35 - Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat