Carles X. Gómez
Carles X. Gómez
coordinador de l'ANC a Tarragona
Pedro i el lobo


Ara ve el president estatal i ens promet inversions en infraestructures. És curiós que vingui a prometre unes inversions que normalment ja figuren en els pressupostos de l'Estat de cada any i que no s'han executat. Com que no tenien intencions de complir-les, suposo que les feien constar als pressupostos perquè els catalans estiguessin contents. Ara sí, ara les faran perquè el president ha dit que sí, que les faran. I quan aquest president, que no compleix res del que promet, incompleixi, què podrem fer els catalans? Però què es pensa? Que vindrà aquí amb vidres de colors i quedarem encantats? Es pensa que som tontos? ? Ja ho diu el proverbi àrab: la primera vegada que m'enganyis serà culpa teva, la segona, meva.

La Cambra de Comerç de Barcelona ha informat que el 2015 ha estat el pitjor any en inversió en Catalunya en infraestructures de mobilitat des de 1997. El pitjor. Només s'ha executat el 59% del previst. Queda clar, doncs, que es pressuposta menys però encara s'incompleix més.

El greuge és brutal i demolidor. El Port de Barcelona és el primer contribuent del sistema portuari espanyol. El tram d'autopista entre Martorell i Tarragona s'ha pagat 79 vegades. Entre Tarragona i Alcanar, 157 vegades. La síntesi és: pagueu i, en cas contrari, circuleu per una via molt més perillosa.

Així ens trobem que mentre les carreteres d'Espanya redueixen els seus accidents en un 50%, a Catalunya augmenten i es dupliquen a Barcelona. En canvi, a les autopistes tenim els mateixos percentatges d'accidents que la resta de l'Estat, el que demostra que és la qualitat de les vies i no la densitat del trànsit el causant dels accidents. Podríem passar de l'"Espanya ens roba", a "Espanya ens mata". Una mofa a la igualtat entre espanyols.

Malgrat aquest fre a la nostra economia, Catalunya continua sent el territori més productiu de l'Estat. Molts catalans veiem el greuge econòmic que patim, però d'altres, no. Caldrà triar. Les societats democràtiques resolen aquestes qüestions sotmetent-les a referèndum.

Quan els polítics espanyols no volen ni sentir parlar, demostren que segueixen amb mentalitat del segle XX. Una mentalitat prepotent i autoritària. Una raó més per votar a favor de separar-nos d'un Estat així.

Les inversions futures les farem nosaltres. I el nostre futur el dissenyarem nosaltres, entre altres coses perquè parlem de la recerca de la felicitat, i amb això no es juga. El president estatal hauria de fer el viatge amb els vidres de colors a un altre lloc. Aquí ja no cola. Tots ens sabem el conte de "Pedro y el lobo".
Carles X. Gómez - 13/04/2017 - 09:15h
autopistes de pillatge
13/04/2017
16:42
Una vegada, venint de l'aeroport del Prat, vaig voler circular per tota la N-340 fins a TGN. De seguida me'n vaig adonar que seria difícil perquè el senyals de trànsit que anunciaven la N-340 escassejaven. I quan arribaves a la travessera d'una població et perdies totalment per manca d'informació de la N-340. Això sí, els senyals de direcció d'autopistes estaven per tot arreu igual com si fossin anuncis de coca-cola. Vaig haver d'abandonar la idea de circular per la N-340 i deixar-me portar per les autopistes de pillatge. De tant en tant, una àrea buidabosses et barrava el pas si no feies una donació no pas voluntària. Està clar que les autopistes són un negoci.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat