Albert Hurtado
Albert Hurtado
El fiasco de la liberalització elèctrica


A punt de complir-se un mes de la liberalització del sector elèctric espanyol, els usuaris domèstic estem, lamentablement, pitjor del que estàvem. Facua alertava de les irregularitats o incògnites que el procés de liberalització estava portant. Bàsicament ens deia que, tot i que rebéssim ofertes d’empreses d’energia per donar-nos d’alta com a clients, no les acceptessin. Aquestes ofertes anaven lligades a un contracte de permanència (igual que la telefonia mòbil) i, podria ser que un cop conegudes les tarifes elèctriques dictades pel Govern, tarifes d’últim recurs, ens trobéssim amb un contracte no prou bo ja que aquell seria el moment en que les elèctriques comencessin a intentar captar clients amb ofertes interessants.

Hi ha hagut algunes ofertes però, primer, destinades a pymes/autònoms o usuaris domèstics amb un consum superior als 10kW i, segon, l’estalvi és el mateix independentment del proveïdor que contractem, sobre un 12% del preu abans de la pujada de juliol. Els usuaris amb aquesta despesa estaven obligats a contractar tarifes del mercat lliure ja que sinó serien força penalitzats. La única oferta que trobem els usuaris domèstics és que certes companyies comercialitzadores ofereixen un 2% de descompte si demanes factura on-line enlloc de factura impresa. Vet aquí que la màxima oferta és arribar al preu anterior a la pujada del juliol.

La liberalització, a dia d’avui, és una farsa. Algunes de les mateixes empreses proveïdores d’energia han creat altres societats per comercialitzar-la. Així tant els fa si anem a un comercialitzador o ens quedem amb els proveïdors d’últim recurs, ja que en molts casos, coincideixen. Han hagut de passar molts anys per poder veure competència forta en el món de la telefonia mòbil. Ara hi ha operadors minoritaris amb plena cobertura i tarifes a meitat de preu que les dels tres grans operadors (pràcticament iguals). És opció nostra anar-hi o no. No hem de permetre que el sector elèctric faci la mateixa jugada, hem de reivindicar els nostres drets com a consumidors i com a contribuents.
Albert Hurtado - 03/08/2009 - 18:41h
Artur
10/08/2009
00:41
Liberalitzar implica, conseqüentment, la reducció de preus. Per exemple: ara els vols costen molt menys que fa, posem per cas, uns 10 ó 15 anys. Quan després de liberalitzar un servei o activitat els preus no baixen és que és una veritable enganyifa.
M A P
06/08/2009
11:04
En aquestes latituds, això de "liberalitzar", i en el seu dia "privatitzar" sona a fals. Sol consistir en una redistribució de recursos entre un grupet d'amics, totalment opaca al veritable lliure mercat. El joc es practica amb independència del color polític (PP, PSOE, CiU) del govern de torn.
Quin fàstig!
El Pantera Tulipán
04/08/2009
10:35
Els processos liberalitzadors sovint van acompanyats de força pressions dels "picoteros", com diria l'amic ACM.

Quan es va liberalitzar la Telefonica Felipista (70.000 empleats), una empresa americana amb els mateixos abonats tenia 6.000 empleats.

Què fem amb els altres 64.000?

El Socialisme fa servir les empreses públiques per colocar els seus i si ho vols canviar et cremen els carrers inventant-se alguna revolició defensant els seus privilegis.

Per això s'ha de governar des del centre, per evitar que et donin cops d'estat.

Tota la resta de recursos, últims recursos, bucles d'abonat, etc ... són pegats per lluitar contra la violència.

Tot això dit amb un somriure molt optimista!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat