Imma Gallegos Andreu
Imma Gallegos Andreu
Unió de Joves del Camp de Tarragona
La vaca cega o “construint el fracàs de l’educació”


Fa unes setmanes es va fer pública la intenció del Departament d’Educació d’avançar l’inici del curs i col•locar una setmana de vacances i, per tant, no lectiva als tombants del mes de febrer. Més enllà de la improvisació amb què es va llençar una mesura com aquesta, que denota que a Can Maragall –és a dir, l’antiga Conselleria d’Ensenyament– funcionen més a cop de titular que per projecte de país, des de la Unió de Joves del Camp de Tarragona ens preguntem: Creu el conseller Maragall i el Govern tripartit que l’educació a Catalunya millorarà pel simple fet d’avançar el calendari de començament del curs i fer una setmana blanca? És només això el que trauen d’estudiar els models educatius més avançats d’Europa? Ara que està de moda parlar del canvi climàtic: Ja han pensat que no és igual fer classe a 15º durant el mes de juny a Finlàndia que a 27º a l’ombra a Cambrils?

Això no se soluciona amb cap canvi de calendari, ja que els dies lectius són sempre els mateixos i, per tant, la dificultat solament es trasllada, no se soluciona. Propostes d’aquest tipus ens fan pensar que la vaca cega de Joan Maragall dirigeix la Conselleria d’Educació. No s’explica sinó com el Govern tripartit parla cínicament d’enviar els infants a esquiar el mes de febrer, quan hi ha famílies que, a tall d’exemple, no poden pagar el menjador escolar. A més a més, no totes les AMPAS, ni tots els ajuntaments tenen capacitat per fer-ho.

La Unió de Joves sabem que el professorat està molt fart d’haver de solucionar els problemes derivats de la política caòtica del tripartit i, en canvi, no poder dedicar el seu temps i els seus esforços a millorar l’acció pedagògica: primer va ser la sisena hora, que no ha millorat res, va suposar molts canvis i, en canvi, va empitjorar les possibilitats de coordinació i d’atenció a l’alumnat amb dificultats després d’una sèrie de plans i projectes que han augmentat la quantitat de papers i informes, només per aconseguir uns pocs recursos més.

Des de la Unió de Joves pensem que millorar l’educació no significa fer canvis constants, al caprici dels que manen, decidits al marge de les necessitats dels centres i sense recursos suficients. Ans al contrari, millorar l’educació implica haver estudiat molt bé què cal canviar, escoltar els professionals que coneixen els problemes i les necessitats, dedicar-hi els recursos suficients i, finalment, tenir un model educatiu clar, és a dir, una idea de què significa ensenyar i educar. I tot això, amb calma i consens.


IMMA GALLEGOS I ANDREU
SECRETÀRIA D’EDUCACIÓ
Imma Gallegos Andreu - 07/02/2010 - 23:57h
jordi
16/02/2010
20:09
No es poden fer reformes a l'educació sense preguntar als mestres que, al fi i al cap, són els que veuen el dia a dia de les escoles.
A qui ha consultat el sr. Maragall abans de modificar el calendari escolar? A mi no... i sóc mestre.
YSE
11/02/2010
11:40
I aprofitant que hi han molts mestres/professors fent comentaris... Quants dels vostres companys compleixen el calendari laboral dels mestres o professors al 100%?
Per exemple:els meus amics professors em diuen que tot el Juliol no és un mes de vacances sinó que en teoria l'han d'aprofitar per formar-se, preparar... i és clar!! tots sabem que la majoria de professors/mestres es passen el Juliol fent feina...
YSE
11/02/2010
11:27
Parlar de consens és molt fàcil però em temo que gairebé impossible en aquest àmbit.
Per defecte, el col·lectiu de mestres i els seus sindicats (com qualsevol ésser humà) es posicionarà en contra de qualsevol canvi.
La gran diferència resideix en el poder mediàtic que aquests grups poden exercir i que fan que cap polític s'atreveixi a ficar-hi mà.
Us posaré un exemple: el Sr Bargalló (com a membre de l'USTEC) es va posicionar en contra de les reformes proposades per anteriors governs. Quan es va convertir en Conseller d'Educació,i va proposar les seves reformes (suposo que d'acord amb els seus ideals) es va trobar com els antics companys (encara a l'USTEC) estaven radicalment en contra.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA - C/ Rera Sant Domènec, 11 baixos, 43003 Tarragona
Tel. 977 22 21 84 - 977 22 69 05 - Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  - Publicitat