El Portaveu del Grup Municipal del Partit Popular a l’ajuntament de Tarragona, Alejandro Fernández, ha explicat que “malauradament per Tarragona ens veiem obligats, sis mesos després d’haver-ho
fet per primer cop, a reclamar a Ballesteros mesures urgents per posar fi a la degradació de la Part Alta”.
Segons Fernández, “la Part Alta s’ha transformat en el laboratori preferit de Ballesteros i el seu equip de govern per anar provant els invents que se’ls hi acudeixen”. “Els fets indiquen”, ha afegit el líder popular tarragoní, “que el problema de l’ocupació, un tema que preocupa als veïns i veïnes de la zona, sorgeix de nou, davant la passivitat de Ballesteros. La manca d’una bona política d’habitatge, i els prejudicis ideològics que els porten a tenir poc respecte per la propietat privada, fan que l’ocupació sigui un problema arrelat al casc històric de la nostra ciutat. La solució rau en fer complir la llei sense complexes”.
En aquest sentit el portaveu del PP ha posat d’exemple La Colomera que va ser desallotjada per la Guàrdia Urbana fa dos anys i l’edifici segueix ocupat i els veïns, molestos pels canvis que els ocupes han dut a terme a l’edifici del carrer Cavallers.
Per la seva part, recentment el president de la Reial Societat Arqueològica, Rafael Gabriel, en
declaracions a TT va titllar com de “barbaritat” i d’un “atemptat contra un conjunt històric-artístic” la manera en que s’havia pintat aquest edifici.