Esquerra garanteix mantenir el fort avenç del país en l’esport
De los Rios alaba la feina feta pels clubs esportius catalans i les federacions, en la lluita per la internacionalització de les seleccions
  
El cap de llista d’Esquerra per Tarragona a les eleccions del 28-N, Sergi de los Rios, i el representant al territori de la Secretaria de l’Esport, Francesc Aguiló, s’han trobat amb una vintena de directius i presidents de clubs del Camp de Tarragona. Tots plegats han constatat el gran avenç que el país ha viscut en matèria esportiva des de l’arribada d’Esquerra al govern de Catalunya l’any 2003. La primera dada ja és prou significativa: el pressupost per a esport del darrer govern de CiU era de 35 milions d’euros; aquest 2010 n’hi ha pressupostats 115, “gairebé multipliquem per quatre”.

Esquerra ha defensat davant dels directius que l’esport és una bona eina d’integració entre la població immigrada i també “és un motor econòmic i genera el 3% del PIB català, però el pressupost de l’Esport de la Generalitat no supera el 0,6% del total; amb un finançament just això canviaria”, ha dit Sergi de los Rios. Un altre factor a favor de l’esport: “Practicar-lo és salut i pot ajudar a rebaixar la factura sanitària del govern; sobre això, només una dada: la despesa del Departament de Salut en ansiolítics és de 70 milions l’any; compareu-ho amb els 115 milions del pressupost de la Secretaria de l’Esport...”, ha explicat el cap de llista republicà.

“L’esport en temps de lleure es practica molt més que mai”, ha reconegut Sergi de los Rios, practicant habitual d’atletisme, “però també l’esport de base en clubs federats i també l’esport de base a les escoles és molt més potent ara”. Francesc Aguiló ha explicat que l’any 2003 hi havia només un 16% de centres educatius públics que feien esport en hores no lectives; ara són el 85%. L’esport a les escoles s’ha normalitzat i s’ha fet un pas més enllà, constituir Associacions Esportives Escolars. Amb Esquerra a la Secretaria, s’ha incrementat el volum d’ajudes als centres i les Associacions de Mares i Pares d’Alumnes per a activitat esportiva en horari no lectiu.

De los Rios també alaba la feina feta pels clubs esportius catalans i les federacions, en la lluita per la internacionalització de les seleccions. Per un cantó, Esquerra ha creat els Premis Q de Qualitat, que són ajudes “amb una justificació més àgil i menys ferragosa per als clubs que milloren el sistema que hi havia” I per l’altre cantó, al 2003 hi havia un únic esport que competia internacionalment amb la selecció catalana; ara n’hi ha 20. “Només si Esquerra és forta per condicionar el proper govern, la lluita per les seleccions no perdrà embranzida”, ha manifestat el candidat.

Francesc Aguiló ha destacat que ajuntaments de qualsevol color polític s'han pogut acollir a les dues convocatòries del Pla d’Infraestructures i Equipaments Esportius de Catalunya. Malgrat la crisi, aquests set anys ha viscut el volum de subvencions més elevat fins ara.

El cap de llista ha recordat que la Secretaria de l’Esport ha ajudat a equilibrar el territori. I posa com a exemple la recent ubicació de l’INEFC a cavall de Cambrils i Amposta. La nova seu de l’INEFC està abolutament encarrilada i podria posar-se en marxa el curs 2012-2013. L’objectiu de la Secretaria de l’Esport és que ambdues seus, la de Cambrils i la d’Amposta siguin un primer pas per a, en un futur, passar de ser seu compartida a dues seus diferenciades, que col•laborin amb la resta de centres esportius que hi ha al país. A Catalunya hi ha set centre de tecnificació esportiva.
Redacció TT - 13/11/2010 - 19:59h
mindundi
14/11/2010
21:53
Si tot ho recolzen com el pavelló Sant Jordi ho tenim fotut.ah,i Fresno
Andreu
14/11/2010
12:49
Ah, sí? I com es garanteix això? Es preocuparan ells que els esportistes entrenin bé?

Quina colla de farsants...
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - C/ Pla de la Seu, 7, 43003 Tarragona
Tel. 977 22 28 64 - 977 21 50 35 - Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat