CCOO questiona les condicions laborals del transport de viatgers per carretera
  
El Sector de Carretera de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya expressa el seu condol a les famílies de totes les víctimes de l'accident d'autocar succeït el passat dia 20 a l'autopista AP-7 a Freginals, al Montsià.

D'igual manera, no podem deixar de lamentar el procés de culpabilització que s'ha seguit contra la persona del conductor. Assumint la lògica de cerca de la responsabilitat en tan greu succés, no ens sembla raonable que es carregui irremissiblement contra aquest conductor per més que les proves realitzades han demostrat l'absència de substàncies (alcohol o drogues) que poguessin haver alterat les seves capacitats.

Gairebé immediatament es va donar la notícia la seva passada a la situació d’“investigat” per part de les autoritats, la qual cosa, malgrat la lògica processal, no deixa de ser una manera d'apuntar a un supòsit culpable que, també immediatament, és publicat així per tots els mitjans de comunicació.

Els treballadors i treballadores del sector de transport de viatgers per carretera ens sentim doblement apesarats per aquest tipus d'accidents. D'una banda, la gravetat dels fets que colpegen al conjunt de la població amb la lògica identificació que fem directament amb el company afectat, i per una altra, per la lleugeresa amb què es llancen acusacions o es busca un boc expiatori contra una situació que portem tant de temps denunciant.

Efectivament, com alguns mitjans han apuntat en els últims dies, en els accidents de trànsit en els quals es veuen involucrats conductors professionals rares vegades existeix una implicació per consum d'alcohol o drogues. Hi ha altres factors, com el manteniment de les vies o el propi estat del vehicle, però sobretot i, com hem denunciat en multitud d'àmbits, els temps de conducció i descans.

Existeix una legislació sobre la distribució d'aquests temps però no podem viure en la ignorància que aquesta, moltes vegades, es veu vulnerada, falsejada o directament manipulada (com bé saben els Cossos de Seguretat amb competències en l'àmbit del tràfic rodat) i no precisament per la voluntat dels conductors.

En el cas concret de l'accident de Freginals hi ha més factors que mereixen el qüestionament per part de tots i totes. Encara que es compleixin els temps de descans, ¿és el mateix descansar de dia (i en plenes Falles a València) que de nit? Es pot fer un descans diari en un autocar o hauria de fer-se en un hotel amb unes condicions mínimes? Ja que la conducció nocturna és, en si mateixa, un risc, ¿no hauria de restringir-se la conducció professional en determinades franges horàries?

Segons el sindicat, massa preguntes per a una manifesta falta de voluntat política per regular aquests factors i mentrestant, 13 persones mortes, 23 més ingressades amb diferent gravetat, i una d'elles, que va passar bona part de la jornada del diumenge a la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Tortosa, prestant declaració en qualitat d'investigat, a la UCI en estat crític.

Des del Sector de Carretera de CCOO de Catalunya cridem a una reflexió profunda sobre aquest tema i reiterem el nostre ànim a totes les famílies i, especialment, a la del nostre company, a qui desitgem una ràpida i completa recuperació.
Redacció TT - 23/03/2016 - 15:03h
inseguretat
23/03/2016
18:20
El descans abans de començar la conducció no surt al tacògraf?
cert
23/03/2016
17:10
El descans en bones condicions és fonamental.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat