Els ambulatoris informaran del cost de l’atenció mèdica
  
El conseller de Salut, Boi Ruiz, ha anunciat al Parlament que els catalans seran informats del cost de les seves visites mèdiques. L’objectiu és conscienciar als pacients de la necessitat de fer un ús adequat de l’atenció mèdica pública i combatre la "consciència de gratuïtat" del sistema sanitari.

Així, aquesta mesura es començarà a aplicar la propera setmana entre tots els usuaris que rebin tractament farmacèutic. Ara ja s’informava als pacients que rebien un pla terapèutic de medicació.

Val a dir que el cost farmacèutic va ascendir a 1.836 milions d’euros durant 2010, un 1,49% menys respecte 2009, el que equival a 240 euros per habitant, un 1,95% menys que l’any anterior.

Aquesta mesura ha estat anunciada després que Boi Ruiz hagi descartat el copagament. Tot i així, la Generalitat adverteix que un dels punts crítics de les finances catalanes és precisament la sanitat pública, actualment inviable. És per aquest motiu que el conseller recomana als catalans que es facin d’una mútua.
Redacció TT - 04/02/2011 - 10:28h
país curiós
07/02/2011
15:17
De fora venen a curar-se a Espanya que els hi surt de franc. Havent pagat naltros, és clar.
Eduard
07/02/2011
10:18
Si al 2010 es va fer un gasto per usuari de 240€ aprox. I jo aixó o pago més dque de sobra cada més amb les retencions. on està la resta de diners???
L'Infermera Indignada te raó, menys ajudes als inmigrants. Que amb tantes ajudes viuen sense treballar.
INFERMERA INDIGNADA
04/02/2011
17:23
Em sembla a mí que els que cotitzem cada mes a la sanitat pública ja tenim pagades les possibles visites que puguem fer al CAP.
Si el conseller vol que es faci un bon ús de la sanitat que comenci per eliminar les llistes d'espera del capceleres. El que no és normal és que demanis hora al teu metge perque no et trobes bé i et digui que hi vagis d'aquí dos dies. Que deixin de donar targes als inmigrants tan aviat treuen el peu de la patera, que controlin el turisme sanitari i potser la sanitat no caldrà que es plantegi barbaritats com el co-pagament i xorrades com intentar conscienciar a la gent del gasto que fan a la sanitat. Si els nostres avis ja ho han pagat de sobres el que gasten.
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - C/ Pla de la Seu, 7, 43003 Tarragona
Tel. 977 22 28 64 - 977 21 50 35 - Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat