0 comentaris
08:56
Compartir    Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a del.icio.us Comparteix aquesta notícia a facebook.com Comparteix aquesta notícia a Twitter.com
Pilar Benejam, investida doctora Honoris Causa per la URV
  
Pilar Benejam, un referent a Catalunya i a l’Estat en la didàctica de les ciències socials i en la formació de professorat, ha estat investida doctora honoris causa per la URV aquest migdia. Com a mestra, ha divulgat nous corrents de la geografia, i com a investigadora, s’ha centrat en l’anàlisi de la docència. Però per a ella, una i altra activitat no poden desvincular-se, i així ho ha fet palès en el seu discurs d’investidura, en què ha reflexionat sobre què és ser un bon mestre i, finalment, quin paper hi té la Universitat per formar-los.

Per a Benejam, els mestres haurien de tenir, tots, una formació científica perquè “el coneixement s’ha de de justificar amb raons, que són diverses i no totes tenen la mateixa verosimilitud”. Considera igualment indispensable la vinculació entre teoria i pràctica perquè “per construir el coneixement professional s’han de tenir experiències que donin significat i posin a prova la teoria”.

D’aquí la importància de la formació dels futurs docents i d’escollir adequadament qui els forma: “Cal que el professorat universitari tingui un coneixement pràctic de l’escola, al nivell per al qual pretenen preparar”. D’acord amb això, “hauria de ser reclutat entre persones de reconegut prestigi docent i renovar periòdicament aquesta pràctica, perquè res no serveix per sempre”. En segon lloc, reclama que “els mestres-tutors que col·laboren en els pràctiques rebin una preparació específica per participar en la formació dels futurs docents i per fer equip amb el professorat universitari”.

Aquestes idees es basen en la premissa de Benejam que “el coneixement sobre l’aprenentatge sempre està en construcció”. Si bé ha enumerat tres factors immutables que permeten facilitar-lo: la dimensió emocional dels alumnes, el seu context social i econòmic, i l’equip de mestres. Aquests mestres que, en aquest moment, “han d’ensenyar per un futur incert” i “assumir que, al capdavall, els alumnes faran la seva vida, però els mestres podem donar-los els elements per fonamentar i enriquir les seves decisions”.

Pilar Benejam ha estat investida doctora Honoris Causa a proposta del professorat de l’àrea de didàctica de les ciències socials i amb el suport de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia i dels Departaments de Pedagogia, d’Història i Història de l’Art i de Geografia i Turisme.
Redacció TT - 30/11/2019 - 08:56h
Encara no hi ha comentaris. Sigues el primer a escriure'n un!
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat