El 71% dels tarragonins es connecta habitualment a Internet
En la franja de 15 a 24 anys el 100% dels enquestats utilitzen Internet
  
Imatge de la roda de prema de la presentació de les dades
L’ús d’Internet a les comarques de Tarragona segueix creixent, així el 71% l’utilitza de manera habitual, segons el dades del darrer observatori d’Internet d’aquest 2010 realitzat per l’empresa Ceres, per encàrrec de l’Organisme Autònom per a la Societat de la Informació, OASI, de la Diputació de Tarragona. Això representa un increment de cinc punts respecte la consulta de 2009. També augmenta la freqüència d’ús, tres quartes parts dels usuaris d’Internet s’hi connecten cada dia. Això representa el 54% de la població, i un augment de 4 punts respecte els resultats de 2009. També s’observa un increment pel que fa al temps de navegació, sis de cada deu internautes naveguen més de 4 hores setmanals.

Durant la presentació d’aquestes dades, el president d’OASI, Alejandro Fernández, ha destacat el constant increment de l’ús d’Internet entre els ciutadans d’aquestes comarques. Així, segons Fernández, “l’augment de la presència a la Xarxa dels ciutadans obliga a les administracions a prendre nota i a adaptar-se a aquesta realitat”. Per la seva banda, el director d’OASI, Enric Brull, ha posat èmfasi en el fet que l’ús d’Internet a les comarques de Tarragona és un dels més elevats d’Europa, només superat per països com Dinamarca, Luxemburg, Noruega i Àustria".

Pel que fa als llocs de connexió, entre els que utilitzen Internet, el 89% ho fa des de casa, però també un 34% ho fa des del treball. Els dos serveis utilitzats majoritàriament continuen sent, en primer lloc, la navegació per a buscar informació, i en segon lloc, el correu electrònic. Gairebé tots els usuaris utilitzen aquests serveis quan s’hi connecten. El 66% dels internautes també utilitza Internet per a qüestions relacionades amb el lleure i el 62% també fa servir la missatgeria instantània.

L’observatori fa referència, a més, a l’ús de les Xarxes Socials per primer cop: el 34% de la població de les comarques tarragonines en fan ús (el 48% dels usuaris d’Internet). Facebook és la xarxa majoritàriament utilitzada. El 94% dels usuaris habituals de les Xarxes socials tenen un perfil, a Facebook, i en molts casos també en alguna altra xarxa alhora. La mitjana del número de xarxes en què es participa de promig és 1,2.

Augmenta l’ús d’Internet en totes les franges d’edat

L’observatori confirma la relació inversa entre l’ús d’Internet i l’edat, però també un augment d’usuaris en tots els segments d’edat respecte la consulta anterior. Es dóna la circumstància, que en la franja de 15 a 24 anys el 100% dels enquestats utilitzen Internet. L’ús ha augmentat també en la resta de franges. Dels 25 als 39 anys l’utilitzen el 94% i dels 40 als 54, el 79%. Això representa un augment de 6 punts en tots dos casos. També s’ha incrementat l’ús en la franja de 55 a 69 anys amb un 45% d’usuaris ( 2 punts més) i entre els majors de 69 anys, on l’ús continua sent baix però es duplica respecte l’anterior consulta, amb un 10% d’usuaris davant el 5% de l’any anterior.

L’ús d’Internet té menys incidència en comarques com el Priorat i el Montsià, sobretot en municipis de menys de 2.000 habitants. La menor utilització es dóna entre persones de més de 55 anys sense estudis o bé amb estudis primaris.

El 76% de les llars disposen d’ordinador i la mitjana és d’1,8 ordinadors per llar. La proporció de portàtils augmenta i en l’actualitat ja representen el 44% del total del parc d’ordinadors. Les llars amb menor presència d’ordinadors i de connexió a Internet són aquelles que disposen de dos o menys membres amb un nivell d’ingressos inferior als 1.200 euros al mes i a municipis de menys de 2.000 habitants.

TINET celebrarà el Sant Jordi i el seu 15è aniversari

D’altra banda el president d’OASI ha anunciat que coincidit amb la diada de Sant Jordi es posarà a disposició dels internautes, per a la seva descàrrega si ho volen, l’obra guanyadora del 13è Premi de Narrativa Curta per Internet TINET, “Monsieur Binoix” d’Àngela Buj, i els relats seleccionats pel jurat del premi com a finalistes.

Alejandro Fernández també ha avançat que, coincidint amb el 15è aniversari de TINET, la Xarxa Ciutadana organitzarà diferents actes i esdeveniments commemoratius aquest any.
Redacció TT - 22/04/2010 - 11:41h
ole
22/04/2010
16:51
amb alguna cosa som els primers
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - C/ Pla de la Seu, 7, 43003 Tarragona
Tel. 977 22 28 64 - 977 21 50 35 - Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat