Des d’aquest divendres Highland es troba novament tancat desprès de que l’Ajuntament dictaminés aquesta mesura per incumplir la llicència adequada a la seva activitat.
Fonts de l’empresa han manifestat a TT que no entenen aquesta mesura ja que han presentat tota la documentació al consistori per aconseguir la llicència definitiva tal i com se’ls va indicar, i que de la que disposen com a bar-restaurant és la mateixa que tenen altres locals d’oci.
Recordem que l’Ajuntament ja va
decidir el tancament del highland el passat 26 de febrer per acumulació d’expedients i sancions per no complir la normativa en matèria de llicència i aforament.
Posteriorment, el 24 de març i coincidint amb la celebració a Tarragona del festival de música Dixie el local va
tornar a obrir per oferir actuacions de grups de jazz amb permís municipal al mateix temps que tramitaven una nova llicència .
En aquella ocasió des de CiU es va
denunciar un possible tracte de favor per part de l’equip de govern per aquesta reobertura.
D’altra banda cal recordar que l’Ajuntament en l’últim plenari va aprovar la nova Directiva Europea de Serveis en la qual el principal canvi, respecte a la situació actual, es produeix en el
tràmit administratiu necessari per a l’inici de prestació de nous
serveis i a les obres d’adequació que se’n derivin, que fins ara
estaven subjectes a autorització, és a dir, a la concessió d’una
llicència d’activitat i/o obres i que ara només caldrà comunicar-les a
l’Ajuntament. Això suposa que s’elimina el temps d’espera i el tràmit
administratiu per a la concessió de la llicència. Tot i així, continuaran
estan subjectes a concessió d’Autorització municipal: les obres de
nova construcció, les que afectin l’espai públic, les que afectin
patrimoni històric i artístic, usos provisionals, parcel.lacions
urbanístiques, obres d’urbanització i les obres en sòl urbanitzable i no
urbanitzable.