Els pescadors de peix blau de la costa de Tarragona alerten que fa dos mesos que no capturen sardina, una situació que no s’havia produït mai. Segons ha manifestat a TT el president de la confraria de pescadors de Tarragona, Esteve Ortiz, entre els motius d’aquesta desaparició de la sardina es descarta la sobreexplotació i que el que podria ser, segons els pescadors, és que “ara hi ha molta tonyina vermella que s’alimenta de la sardina i que podria desplaçar aquest peix a varies milles de la costa”. Aquesta podria ser una possible causa tot que la contaminació o la meteorologia podrien ser d’altres.
Segons apunta Ortiz, la flota de peix blau a Tarragona s’ha reduït de 40 embarcacions a 10 en els últims 10 anys i que a tota la província tarragonina només hi ha 20 embarcacions.
El president de la confraria ha afegit que “no vol dir que d’aquí a un mes la sardina torni, esperem que sigui així perquè en aquesta època és quan més es necessiten ja que es fan moltes sardinades”.
Aquesta situació coincideix amb l’augment de la captura del seitó.
Pili Domínguez - 06/08/2010 - 09:59h
BACALAO
08/08/2010
21:05
Sardina o Boqueron.
NOYAKKI MATURI
08/08/2010
19:01
Carme, doncs sí! Ha estat una conxorxa entre l'Ausàs i l'Of the Rivers a petició del Benach de la Panxa Plena, que tenia una ràbia insuportable de que Tarragona tingués una D.O. reconeguda mondialment. Tantmateix, existeixen indicis de que des de CiU, els volen prendre la D.O. de l'Avellana de Reus aprofitant les vacances del Panxa Plena. No queda clar si la Victòria (per qüestions d'origen) està implicada o no en aquest malèvol pla.
Carme
06/08/2010
23:12
No em diguis que la Generalitat les ha traspassat també a Reus?