Els venedors del Mercat Central volen que es paralitzin les obres i que "tot torni al seu lloc d'origen"
Davant la manca de finançament aparent temen que l’aparcament es vulgui donar en concessió a una empresa privada i que també afecti a l’actual de Corsini
  
Cal sumar un nou episodi a la història de les obres del Mercat Central. Si des d’un principi la posició dels venedors del mercat era la de pressionar per tal que les obres avancessin, ara han canviat radicalment de postura tot anunciant aquest dilluns que volen que les mateixes es paralitzin. La raó, segons ha explicat el president de l’Associació Venedors, Albert Ribot, és que davant la “passivitat, ineficàcia i demagògia” de l’Ajuntament, la situació que es viu entre els venedors és d’indignació i molta preocupació. Segons el president, en el darrer consell d’Espimsa es va demanar el plec de condicions i la documentació del projecte i a hores d’ara no els ha arribat tot i que ja es pot consultar a la plana web del consistori. “Aquest fet és un menyspreu al col•lectiu”, ha manifestat Ribot, qui de forma contundent ha sentenciat que “si això és el que saben fer que no toquin res i tornin tot al seu lloc d’origen i si ho fan que ho facin bé”.

Ribot ha criticat que el tema del finançament encara no estigui tancat, “no estan signats els crèdits, els 8 milions d’euros de l’Estat encara no són segurs i no han respectat els acords adquirits per sortir al mercat provisional”. El president ha afegit que “portem tres anys fora i encara estem amb l’arqueologia, ens dóna la sensació que el que fan és passar el pinzell per les pedres per tal de perdre temps”. Ribot ha posat èmfasi sobretot en el tema de la gestió de l’aparcament de dues plantes i de prop de 800 places que es situarà sota de l’edifici. “Ho volen donar a mans privades”, és a dir que la concessió es faria a una empresa privada. Aquest fet fa que l’aparcament de Corsini de prop de 300 places que en teoria ha de comunicar-se amb aquest també passi a ser de preu privat, “no és lògic que una part del mateix sigui pública i l’altra privada”. Fins i tot tenen por que el futur aparcament previst a la Rambla Nova per complementar les dues plantes del Mercat també sigui privat.

El president de la Cambra, Albert Abelló, ha lamentat també aquesta possibilitat ja que deixaria el centre de la ciutat sense un aparcament a preus públics tot afegint que seria un inconvenient perquè limitaria també a les empreses de distribució que volguessin operar des d’aquest espai. “El pàrking ha de ser públic i hauria de funcionar com el de Corsini”, ha dit Abelló.

A banda, Ribot ha criticat que no es desenvolupin més activitats als 2.500 metres quadrats d’espai del Mercat per tal de dinamitzar la zona. De fet, ha explicat que una bona idea seria la de invertir els 65 mil euros que el president d’Espimsa, Sergi de los Rios va dir que es destinaria a la comunicació de les obres, en instal•lar una pista de gel, cosa que per l’entorn seria un revulsiu.

I és que la situació afecta amb major mesura als comerços de l’entorn del Mercat, que han vist com la facturació ha baixat entre un 50 i 70% a banda de la pèrdua dels llocs de feina. I és que els 170 comerços, el 20%, és a dir, 31 s’han vist obligats a tancar portes. Recordem que el dia 2 de setembre l’Alcalde Josep Fèlix Ballesteros té previst reunir-se amb els comerciants per tal d’explicar el calendari d’obres i la previsió de les mateixes. A aquesta trobada l’Associació de Venedors del Mercat no ha estat convidada segons ha dit Ribot. També pel dia 7 de setembre, els comerços de l’entorn han amenaçat amb tallar el carrer Ramón i Cajal, iniciativa a la qual dóna suport Ribot, qui ha dit que el problema és un “tot”, “no hi ha dins ni fora”.
Documentació addicional
Pili Domínguez - 30/08/2010 - 13:16h
Jacint
31/08/2010
10:35
Jo vaig conèixer un xicot de Barcelona que tenia la carrera d'enginyer tècnic i treballava, però no tenia cap treballador. El secret era que a ell li donaven les obres i després les subcontractava a una empresa amb treballadors. Ell cobrava la seva part i ja està. Negoci rodó i sense risc.
anonim
31/08/2010
09:19
Tot el que tocan aquets de ERC ho destrossan
Empresario
30/08/2010
19:22
Y VICSAN NO CUENTA?
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - C/ Pla de la Seu, 7, 43003 Tarragona
Tel. 977 22 28 64 - 977 21 50 35 - Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat