Pels venedors del Mercat és primordial que hi hagi una “superconnexió” entre el nou aparcament de la Rambla i el Mercat Central
La Cambra de Comerç de Tarragona, igual que els venedors, considera imprescindible la simultaneïtat de les obres del Mercat i el nou aparcament de la Rambla
  
Albert Ribot, president de l’Associació de Venedors del Mercat Central, es va reunir dimecres amb el tinent d’alcalde, Sergi de los Rios, per conèixer el nou projecte de reforma del Mercat Central. Respecte a la denegació del projecte inicial de 46 Meur, Ribot ha dit a TT que “m’agradaria aconseguir el projecte inicial amb el pàrking a sota, perquè si hi ha hagut gent que no sap comptar i s’equivoca en fer números, no és culpa nostra”.

Ribot ha afegit que si amb el nou projecte de reforma del Mercat i pàrking a la Rambla s’assoleixen els objectius i necessitats dels paradistes “doncs no és que m’encanti però em sembla bé”.

Finalment, el president dels venedors ha comunicat a TT que arran la nova situació, es definiran uns punts que s’han de millorar, “per reconduir la situació”. Segons Ribot, els punts encara s’han de treballar però ha avançat a TT que per exemple demanaran una “superconnexió” del nou aparcament de la Rambla fins al Mercat, els venedors també creuen que és imprescindible que s’executin paral•lelament les dues obres, la del mercat i la de l’aparcament.

En el mateix sentit, la Cambra de Comerç de Tarragona ha expressat aquest dijous que la simultaneïtat en les obres, tant de l’edifici del nou Mercat Central, com de l’aparcament soterrat a la Rambla Nova és imprescindible per garantir la viabilitat del projecte. L’un sense l’altre no tindria sentit. L’obra quedaria coixa i no podria donar resposta, pel que fa a accessibilitat i mobilitat, a les noves necessitats que es crearan i més si tenim en compte que l’actual aparcament de la plaça Corsini és ja a dia d’avui insuficient.

Un altre dels aspectes que des de la Cambra de Tarragona s’apunta que s’ha de tenir molt clar és la connectivitat física entre el pàrking de la plaça Corsini i el que es farà a la Rambla Nova, i que aquest estigui gestionat pel mateix operador. A més, des de la Corporació tarragonina s’apunta que el nou aparcament de Rambla Nova hauria de donar resposta tant a les necessitats actuals com les futures i, alhora, aprofitar per ampliar el nombre de places d’aparcament a la ciutat, "per la qual cosa aquest nou pàrking hauria d’arribar fins a l’alçada del carrer Sant Agustí".

Recordem que després de rebre el projecte executiu elaborat per l’empresa Mercasa per la reforma del Mercat Central, l’Ajuntament de Tarragona l’ha rebutjat perquè el considera inviable. L’Alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros i el Tinent d’Alcalde, Sergi de los Rios, van explicar ahir en roda de premsa, que les raons per considerar inviable el projecte són, d’una banda el cost final que seria de 46 Meur, i d’altra banda, el termini d’obres, que seria de 4 anys i mig, “ambdós punts superen amb escreix les previsions inicials i ho hem rebutjat per un acte de responsabilitat política i realisme”, va dir De los Rios.

L’alternativa que el consistori tirarà endavant és la realització de dos projectes, primer la reforma global del Mercat Central, i segon la construcció d’un aparcament de 600 places al tram de la Rambla Nova que va des de la Font del Centenari fins al carrer Sant Francesc. Segons De los Rios, les avantatges que suposarà seran l’abaratiment de les obres, la reforma del Mercat tindrà un cost de 27 Meur i l’aparcament de 12 Meur (total 39 Meur), i que les obres es realitzaran en la meitat de temps, dos anys i mig per la reforma de l'edifici i un any i mig per l’aparcament.

El nou projecte executiu de reforma del Mercat el realitzaria també Mercasa i tindria una primera planta soterrada pel supermercat de 1.600 m2 i una segona planta per a logística. Les obres s’iniciarien a finals de 2009, principis del 2010 i estarien acabades al 2012. Per la seva banda, la construcció de l’aparcament es gestionaria per concurs públic i el pàrking podria estar connectat amb el de Corsini, tot i que encara s’està estudiant aquesta possibilitat. Tal com va manifestar l’Alcalde Ballesteros, la prioritat és el Mercat, però s’intentarà simultaniejar ambdós projectes en el temps, tot depenent de les intervencions arqueològiques que s’hagin de realitzar al subsòl de la Rambla, la mobilitat a l’hora de compaginar les dues obres i l’ubicació del mercadet.

Com que el nou projecte no s’encetarà fins a finals del 2009, De los Rios va anunciar que properament el carrer Cristòfor Colom es reobrirà a la circulació de vehicles i les parades d’autobusos tornaran a col•locar-se en aquest tram.
Documentació addicional
Pili Domínguez - 14/01/2009 - 19:37h
Joan Miquel Carrillo
16/01/2009
00:01
Potser ho dic una mica a "botepronto", pero veient el projecte de Mercasa hi trobo 3 fases. 1 aparcament que el pot construir la iniciativa privada en règim de concessió. Un supermercat que el pot construir el Mercadona de turno. Ens queda el Mercat en sí, que diu que l'Estat hi posarà 5 milions i els altres 20 que falten són menys dels que Ballesteros es volia gastar al camp del Nàstic. Se m'escapa alguna cosa?
manel
15/01/2009
15:01
A mi em sembla que això ja ho havien dit... Ho vaig llegir aquí matix a la portaveu d'ICV

http://www.tottarragona.cat/ca/opinio/670-un-mercat-per-anar-a-comprar-no-un-parquing.html
656546
14/01/2009
23:56
Y toca esperar la revisión arqueologica de la rambla, súmale dos años fantasmas más.
Yo de ellos no anunciaria nada, así nos desilusionariamos menos.
O que se compren un yoyo
* Nom
Adreça electrònica
* Comentari
Li queden 700 caràcters per a escriure.
* Clau de confirmació
Què és això?
Aquests camps de validació (anomenats Captcha) s'utilitzen per a evitar que els robots puguin utilitzar certs serveis.

Escrigui els caracters de la dreta
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP
Notícies en RSS
Desenvolupat per Staylogic
TOTTARRAGONA SERVEIS DE COMUNICACIO SCP - Via de l’Imperi Romà,11, 43003 Tarragona
Tel. 977 21 62 64 Email: tottarragona@tottarragona.cat
Contacte  - Avís Legal  - DL: T-1327-2008  -  Publicitat