Patricia Anton nega cap retard en les obres del Mercat Central i anuncia una campanya de dinamització del comerç de la zona
Davant les protestes dels venedors de l’entorn del Mercat, la regidora de Comerç i Turisme i presidenta d’ESPIMSA, Patricia Anton, ha manifestat el següent:
“El Mercat Central és una de les obres més importants que s’estan duent a terme a Tarragona que, a més a més, té lloc al centre de la ciutat. L’Ajuntament entén la incomoditat que això pot comportar a veïns i comerciants del voltant, però considera les obres una inversió clau que permetrà dinamitzar el comerç del propi Mercat i de les botigues del seu entorn.
Un informe del departament d’enginyeria de l’Ajuntament va determinar que les tanques que voregen l’obra són del tot necessàries per tal de garantir la seguretat dels vianants. Mentre durin les tasques de pilotatge s’han de mantenir tal i com estan per evitar accidents, però tan aviat com l’obra ho permeti es mouran per tal d’habilitar una major amplitud de les voreres. Amb l’objectiu que aquestes tanques alterin el mínim possible el flux de vianants pels carrers adjacents al Mercat Central, l’Ajuntament ja treballa en campanyes de dinamització comercial per als botiguers de la zona. De fet, la propera setmana es presentarà públicament la primera d’aquestes iniciatives.
No es pot parlar de retard en les obres. Al principi, vam tenir un contratemps: FECSA havia de realitzar la instal•lació elèctrica dels nous transformadors. Per no deixar el veïns sense subministrament, aquesta intervenció es va fer per fases, la qual cosa va fer que el pilotatge seguís el ritme marcat per la companyia subministradora. Ara bé, està previst que les obres del Mercat Central durin 30 mesos. Ens trobem al principi de l’execució d’aquestes obres –ja que formalment es van iniciar el 8 d’abril de 2011- i els treballs es desenvolupen segons el terminis marcats. A més, dotar l’obra de més operaris significaria ampliar els horaris al cap de setmana, la qual cosa descartem per tal de no ocasionar més molèsties als veïns, treballant i fent soroll fora de la setmana laboral.
Per altra banda, per tal de minimitzar les molèsties ocasionades en les tasques de càrrega i descàrrega del Mercat, ESPIMSA i l’Ajuntament de Tarragona van acordar –i van presentar en roda de premsa el passat 4 d’agost- una sèrie de mesures que permeten compatibilitzar el treball diari del mercat i el seu entorn. Entre les més destacades hi ha l’ampliació de la zona de càrrega i descàrrega del carrer Canyelles i la creació de noves zones als carrers Soler, Cervantes i Rambla Nova.
En definitiva, entenem les queixes dels comerciants del Mercat Central per les molèsties que generen les obres, però no hi ha cap obra i, menys d’aquesta envergadura, que no ocasioni perjudicis. Tot i així, el resultat final que no és altre que la construcció d’un mercat modern i adaptat als nostres temps, la qual cosa compensarà qualsevol maldecap actual”.
Redacció TT - 18/08/2011 - 21:50h
veu ciutadana
22/08/2011
18:28
sin ,desconfiar d elo que dice esta Señora ,,es facil que exponga , en lugar visible e intendible, los planos y los tiempos d ejecucion de las obras, parcialmente ,,,,y asi sera creible,o si no que lo explique la voz de su amo Blazquez......tantos metros ,,esta fecha ,,ect. ect.,,leva dos dias de politica y ya promete
mikel
22/08/2011
11:53
de la darrera campanya que es va fer "obert per obres" encara en poden trobar petjades-enganxines a les voreres per netejar. Prou campanyes. Per aquest tema ni un euro mes. De cada campanya per ajudar a no se qui l'un obte el 3 per cent i l'altre el 20 per cent. (ZP el 18 per cent en forma d'IVA)
Almogaver
20/08/2011
10:11
jajjej e jej ejejejeejeajajaj que bons son aquests, solten un rotllo i desrès pel mig fiquen la paraula dinamització , que sempre queda be i ningú en te ni idea del que vol dir exactament.
Que ningú s'ofengui, però el mercat tardarà 5 anys com a minim.