BIC acomiadarà 99 treballadors de les plantes que té a Tarragona
CCOO rebutja la proposta d’acomiadaments perquè creu que la decisió està causada per una actitud oportunista davant de la situació econòmica del moment
La multinacional BIC, dedicada a la fabricació de bolígrafs i encenedors, ha anunciat que acomiadarà a 99 treballadors dels 640 que l’empresa té a Tarragona. Aquesta decisió ve motivada, segons BIC, per una reorganització en la producció atenent a la caiguda de vendes que s’estima per aquest any en un 20%, i per assegurar d’aquesta manera el futur de la planta a la ciutat.
Els acomiadaments previstos corresponen a 44 treballadors de la filial BIC Graphic Europe, que s’encarrega de la fabricació i impressió de bolígrafs, encenedors i articles promocionals, i d’altra banda a 55 persones dels 270 operaris de la filial BIC Iberia, dedicada a més de la fabricació d’encenedors, a la distribució i exportació dels mateixos.
La retallada de personal ha estat comunicada aquest dimecres als comitès d’empresa de les dues filials i a partir d’aquest moment, amb la direcció hauran de pactar les condicions dels acomiadaments.
CCOO rebutja la proposta d’acomiadaments
El sindicat CCOO, després del comunicat que l’empresa BIC ha fet públic, rebutja aquesta proposta, perquè creu que està causada per una actitud oportunista davant de la situació econòmica del moment. Al contrari, des de CCOO s’exigeix un pla de futur i garanties de viabilitat i el manteniment de la plantilla.
D’altra banda, CCOO ja està traçant un pla de treball i l’estratègia que s’ha de seguir davant la proposta de l’empresa.